هشدار تکراری به سرمربیان لیگ برتری؛ در نشست‌های خبری شرکت کنید!

هشدار تکراری به سرمربیان لیگ برتری؛ در نشست‌های خبری شرکت کنید!

پایگاه خبری فوتبالی- غیبت سرمربیان لیگ برتری در برخی از مسابقات فصل گذشته صدای اعتراض رسانه‌ها را بلند کرده بود.

به گزارش فوتبالی، فصل جدید رقابت‌‌های لیگ برتر ایران جام خلیج فارس از فردا با برگزاری 3 دیدار شروع می‌شود و بقیه مسابقات هم روز جمعه برگزار خواهد شد. این دوره از مسابقات بیست و چهارمین دوره لیگ برتر ایران محسوب می‌شود.

مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هر سال سعی می‌کنند با وضع قوانین جدید و اصلاح قوانین قبلی، سطح کیفی و کمی مسابقات را بالا ببرند. این قوانین هم می‌تواند شامل خود مسابقات باشد هم شامل رویدادهایی که قبل و بعد از مسابقات برگزار می‌شود.

یکی از رویدادهایی که قبل و بعد از تک‌تک مسابقات لیگ برگزار می‌شود نشست‌های خبری سرمربیان تیم‌هاست. طبق قانون وظیفه حضور در این نشست‌ها بر عهده سرمربیان تیم‌هاست. نشست‌های خبری سرمربیان برای رسانه‌ها و هواداران تیم هم بسیار جذاب است.

حضور سرمربیان تیم‌‌ها در نشست‌های خبری در همه جای دنیا یک اتفاق روتین و جاافتاده است و حتی سرمربیان بزرگ و پرافتخاری مثل پپ گواردیولا، یورگن کلوپ، کارلو آنچلوتی، ژوزه مورینیو و ... در همه نشست‌های خبری که قبل و بعد از مسابقات تیم‌شان برگزار می‌شود حضور دارند.

اما در ایران این اتفاق به شکل دیگری می‌افتد. برخی از سرمربیان تیم‌ها به دلایل مختلفی مثل حضور در تمرینات تیم، نرسیدن به پرواز در نشست‌های خبری در شهرهای دیگر، گیر کردن در ترافیک و ... به نشست‌های خبری نمی‌روند و دستیاران خودشان را به نشست‌ها می‌‌‌فرستند.

در فصل گذشته بارها و بارها این اتفاق افتاد و این در حالی بود که مسئولان سازمان لیگ چند بار به مربیان متخلف هشدار دادند و حتی تهدید به جریمه کردند. اما وضعیت تغییری نکرد و برخی از سرمربیان هر بار که دل‌شان نمی‌خواست به نشست‌های خبری نمی‌رفتند.

امروز ابوالفضل حسن زاده رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در یک نشست خبری در این باره صحبت کرد و به سرمربیان هشدار داد. حسن‌زاده گفت: «در چند فصل اخیر بسیاری از سرمربیان در نشست‌های خبری شرکت نکردند. یکی از مواردی که در این فصل به‌طور جدی با آن برخورد می‌شود، غیبت در نشست خبری است. این موارد را به باشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم، حتما سرمربی باید حضور داشته باشد و اگر تمایل برای شرکت نداشت، باید با سازمان لیگ هماهنگ شود و همینطوری نمی‌تواند فردی برود بشیند و پاسخ سوالات را بدهد.»

البته این هشدارها تقریبا هر سال به باشگاه‌ها و سرمربیان داده می‌شود اما برخی از سرمربیان این هشدارها را هم جدی نمی‌گیرند. حالا باید در لیگی که از فردا شروع می‌شود چه اتفاقی رخ می‌دهد و سرمربیان چقدر به قانون احترام می‌گذارند.

1359