تغییر رویه نیمکت سرخابی‌های پایتخت پس از 10 سال!

تغییر رویه نیمکت سرخابی‌های پایتخت پس از 10 سال!

پایگاه خبری فوتبالی- تا آغاز دوره بیست و چهارم لیگ برتر تنها یک روز داریم و دیگر بعید است تیمی بخواهد سرمربی خود را عوض کند و با شخص دیگری وارد لیگ برتر شود. 

به گزارش فوتبالی، استقلال قطعا لیگ برتر را با جواد نکونام و پرسپولیس با خوان کارلوس گاریدو، آغاز خواهند کرد و هر دو سرمربی در سودای فتح جام بیست و چهارم در مقابل حریفان خود صف آرایی خواهند کرد اما نکته جالب، تغییر رویه این دو تیم در انتخاب سرمربی برای فصل جدید پس از 10 سال است. 

از لیگ شانزدهم تا به امروز، پرسپولیس فقط در یک دوره به قهرمانی نرسیده و در سایر ادوار، قهرمان بلامنازع جام خلیج فارس بوده است که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن، ثبات نیمکت این تیم بوده است. قرمز پوشان پایتخت در این 8 سال تنها 4 مربی عوض کرده‌اند که در بین این 4 نفر، تنها کالدرون و اوسمار یک نیم فصل روی نیمکت این تیم نشسته‌اند و در 7 سال، هدایت سرخ پوشان بر عهده برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل محمدی بوده است. 

اردوی آبی‌های پایتخت اما شرایط کاملا برعکسی را تجربه کرده است. آن‌ها در این 8 سال، 10 بار مربی خود را عوض کرده‌اند تا جواد نکونام یازدهمین نفری باشد که روی نیمکت آبی پوشان پایتخت می‌نشیند. عددی که نزدیک به 3 برابر عدد قرمزهاست. 

نکته متفاوت زمانی بهتر مشخص می‌شود که بدانیم پرسپولیس تنها در دو فصل، دو چهره متفاوت روی نیمکتش دیده و استقلال تنها در دو فصل چنین چیزی را تجربه نکرده است و تقریبا هر سال، لیگ را با یک سرمربی آغاز کرده و با یک سرمربی دیگر کار را به پایان رسانده است. استقلال به جز زمان همکاری با علی منصوریان، وینفرد شفر و محمود فکری که هر سه برکنار شدند و استراماچونی که این تیم را ترک کرد در زمان ثبات، یعنی زمان همکاری با ساپینتو، مجیدی و نکونام، یا موفق به کسب جام شده یا با بدشانسی جام را از دست داده است.  

در نهایت، با توجه به ترک پرسپولیس توسط اوسمار ویرا و بقای جواد نکونام در استقلال، بعد از 10 سال این استقلال است که لیگ جدید را با سرمربی قبلی خود آغاز می‌کند و پرسپولیس با یک سرمربی جدید به استقبال لیگ جدید می‌رود. اتفاقی که باید منتظر باشیم و بمانیم به نفع کدام یک از سرخابی پوشان پایتخت خواهد بود و کدام یک عملکرد بهتری را به ثبت خواهد رساند.

7899