گزارش ویژه/ کولاک دهه هشتادی‌ها در پاریس؛ نصف‌شان مدال گرفتند!

گزارش ویژه/ کولاک دهه هشتادی‌ها در پاریس؛ نصف‌شان مدال گرفتند!

پایگاه خبری فوتبالی- عملکرد دهه هشتادی‌ها برای کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس ستودنی و فراتر از تصور بود.آن‌ها 5 مدال را صید کردند.

به گزارش فوتبالی، ورزشکاران دهه هشتادی ایران در المپیک 2024 پاریس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و به جرات می‌توان گفت بخش زیادی از موفقیت‌های کاروان کشور در این مسابقات به درخشش آن‌ها برمی‌گردد.

شاید حداکثر انتظار ورزش‌دوستان ایرانی کسب تنها یک مدال توسط یکی از 10 ورزشکار دهه هشتادی که باید با پرچم ایران در پاریس به مصاف رقبای خود می‌رفتند بود. چون این نفرات اولین المپیک خود را تجربه می‌کردند و سرمایه‌ ورزش ایران برای دوره‌های بعدی محسوب می‌شدند اما با این وجود آنها حسابی کولاک کردند و با مدال‌های خوش رنگ‌شان رنگ و لعاب دیگری را به جایگاه ایران در رده‌بندی توزیع مدال در المیپک 2024 دادند.

امیرعلی آذرپیرا، رحمان عموزاد، علیرضا مهمدی، ‌سامیار عبدلی، علی لبیب، ‌فاطمه مجلل، آرین سلیمی، سعید اسماعیلی، مبینا نعمت‌زاده و محمد بیرانوند همه دهه هشتادی‌های کاروان ایران در المپیک پاریس بودند که 5 ورزشکار از بین نام‌هایی که گفته شد، موفق به کسب مدال شدند! یعنی یک دوم مدال‌های ایران تا به اینجای مسابقات را آن‌ها به دست آوردند!

سعید اسماعیلی در کشتی فرنگی و آرین سلیمی در تکواندو طلایی شدند. علیرضا مهمدی در کشتی فرنگی به مدال نقره رسید و مبینا نعمت‌زاده در کمال شگفتی و در حالی که امسال کنکوری به حساب می‌‌آمد گردن‌آویز برنز را به گردن آویخت! 

در این میان هنوز تکلیف رحمان عموزاد که دیروز در پاریس حسابی گرد و خاک به پا کرد و بدون دادن حتی یک امتیاز به رقبای خود به فینال وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد رسید مشخص نیست اما به هرحال مدال نقره‌اش قطعی است. هرچند امیدوار هستیم که برق مدال طلای المپیک در چشم " رحمان بی‌رحم" بدرخشد و کشتی‌گیر دهه هشتادی این مدال را مالِ خود کند.

به هرحال تا پیش از آغاز مسابقات المپیک اگر می‌گفتیم نصف ورزشکاران دهه‌ هشتادی ما مدال می‌گیرند احتمالا با خنده‌های معناداری مواجه می‌شدیم اما آن‌هت نشان دادند که نسل فعلی و آینده ورزش ایران هم خالی از قهرمان نیست و آنها با وجود سن پایین خودشان، راه افسانه شدن و نوشتن تاریخ جدید در ورزش را خوب بلدند.

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی

۹٠۹۸