پرسپولیسِ میزبان در هفته‌های اول لیگ برتر نباخته؛ شهری که دوستش ندارم

پرسپولیسِ میزبان در هفته‌های اول لیگ برتر نباخته؛ شهری که دوستش ندارم

پایگاه خبری فوتبالی - 6 برد و 4 مساوی، ثمره استارت‌های پرسپولیس در بازیهای خانگی بوده و آنها در لیگ بیست‌ و چهارم برای یازدهمین بار، فصل را به عنوان میزبان شروع می‌کنند. 

به گزارش فوتبالی، میزبانی که البته باید در اراک، پذیرای مهمانش باشد؛ شهری که چندان به پرسپولیس در نساخته است: 2 برد و 4 باخت. در یک نگاه کلی، چنین بیلانی برای پرسپولیس در هفته‌های اول لیگ برتر ثبت شده: 13 برد، 8 مساوی و 2 باخت. آنها فقط در این زمینه، آماری ضعیف‌تر از استقلال دارند؛ 14 برد، 6 مساوی و 3 باخت. 

پرسپولیس در 8 فصل اخیر، فقط یک بار دروازه‌اش در افتتاحیه باز شده که مربوط است به 3 فصل قبل برابر فولاد با یک پنالتی اشتباه. بهترین شروع یک تیم در تاریخ لیگ برتر هم به پرسپولیس تعلق دارد که در لیگ سوم با برد درخشان 8 بر 2 برابر استقلال رشت، فصل را استارت زد. رکورد ویژه دیگر پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی تاریخ لیگ برتر، زدن گل است. آنها فقط در 2 دوره لیگ برتر موفق به زدن گل در بازی افتتاحیه نشده‌اند که هر 2 مرتبه هم در 4 فصل اخیر رقم خورده شامل لیگ 22 برابر همین ذوب‌آهن. در هر 2 بازی، یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشت. قرمزها پس از 4 فصل، لیگ برتر را با سرمربی‌ای که نامش گل‌محمدی نیست، استارت می‌زنند.

رکورد ویژه پرسپولیس در هفته‌های اول تاریخ لیگ برتر، نباختن این تیم در 17 دوره اخیر است. دومین و آخرین شکست پرسپولیس در افتتاحیه لیگ برتر در دوره ششم رقم خورد که تیم دنیزلی در مشهد برابر ابومسلم اکبر میثاقیان باخت. 11 برد و 6 مساوی در 17 افتتاحیه آخر پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر رقم خورده و آنها را صاحب این رکورد کرده است: 17 فصل بدون شکست در بازی اول. رکوردی که پیش از این بین آنها و استقلال، مشترک بود.

پرسپولیس لیگ 24 را با رویارویی برابر ذوب‌آهن، شروع می‌کند. آنها یک بار دیگر هم چنین افتتاحیه‌ای داشتند: لیگ 22. آن سال، بازی دو تیم در فولادشهر برگزار شد که گلی نداشت. قرمزها در آن فصل، قهرمان شدند. در 4 فصل اخیر، روند افتتاحیه‌های پرسپولیس چنین شکلی داشته است: مساوی، برد، مساوی، برد و حالا در لیگ بیست و چهارم.

لیگ اول: پرسپولیس یک- فولاد یک

لیگ دوم: برق شیراز یک- پرسپولیس ۲

لیگ سوم: پرسپولیس ۸ - پگاه ۲

لیگ چهارم: فولاد ۳ - پرسپولیس یک

لیگ پنجم: فجرسپاسی ۲ - پرسپولیس 2

لیگ ششم: ابومسلم ۳ - پرسپولیس ۲

لیگ هفتم: صنعت نفت ۲ - پرسپولیس ۳

لیگ هشتم: سایپا صفر - پرسپولیس یک

لیگ نهم: مس کرمان ۳- پرسپولیس ۳

لیگ دهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر

لیگ یازدهم: پرسپولیس یک- ملوان یک

لیگ دوازدهم: صنعت نفت صفر - پرسپولیس یک

لیگ سیزدهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر

لیگ چهاردهم: پرسپولیس یک- نفت یک

لیگ پانزدهم: پرسپولیس ۲ - پدیده ۲

لیگ شانزدهم: سایپا صفر - پرسپولیس یک

لیگ هفدهم: پرسپولیس ۲ - فولاد صفر

لیگ هجدهم: پدیده صفر - پرسپولیس یک

لیگ نوزدهم: پرسپولیس یک- پارس جنوبی جم صفر

لیگ بیستم: سایپا صفر- پرسپولیس صفر

لیگ بیست و یکم: فولاد یک- پرسپولیس 3

لیگ بیست و دوم: ذوب آهن صفر- پرسپولیس صفر

لیگ بیست و سوم: پرسپولیس یک- آلومینیوم صفر

5390