پکیج خاطرات کابو‌س‌وار؛ چرا پرسپولیس اراک را انتخاب کرد؟

پکیج خاطرات کابو‌س‌وار؛ چرا پرسپولیس اراک را انتخاب کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در ورزشگاهی مقابل ذوب آهن قرار خواهد گرفت که برایش چندان خوش‌یمن نیست.

به گزارش فوتبالی، سرانجام تکلیف بازی افتتاحیه لیگ بیست و چهارم یعنی بازی پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان مشخص شد. پرسپولیس که میزبان این بازی است به دلیل آماده نبودن ورزشگاه‌های شهر تهران مثل آزادی و تختی، نمی‌تواند در تهران میزبان حریفش باشد.

در چند روز گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این که این مسابقه در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود انجام می‌شد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گزینه‌ها شهر اراک و ورزشگاه امام خمینی این شهر بود. در هر صورت این باشگاه پرسپولیس بود که باید در این باره تصمیم می‌گرفت.

سرانجام روز گذشته از سوی سازمان لیگ اعلام شد که این بازی ساعت 19:30 روز پنج شنبه هفته آینده یعنی 25 مرداد در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برگزار می‌شود و پرسپولیس در این ورزشگاه میزبان مسابقه افتتاحیه خواهد بود.

اما یک نکته مهم درباره پرسپولیس و این ورزشگاه وجود دارد. این تیم در ورزشگاه امام خمینی اراک اصلا نتایج خوبی مقابل آلومینیوم نگرفته است. نتایج پرسپولیس در این ورزشگاه به قدری بد بوده که خیلی‌ها معتقدند این تیم در این ورزشگاه طلسم شده است!

پرسپولیس 4 بار در لیگ برتر در این ورزشگاه با آلومینیوم اراک بازی کرده است و در این 4 مسابقه 3 بار شکست خورده و فقط یک بار پیروز شده است. آلومینوم دو بار در این ورزشگاه پرسپولیس را با یک گل و یک بار با نتیجه دو بر یک شکست داده است. پرسپولیس هم فقط یک بار موفق شده میزبان را با یک گل شکست بدهد.

نکته جالب این است که دو تیم یک بار هم در جام حذفی در این ورزشگاه با هم بازی کرده‌اند. این مسابقه همان بازی عجیب و زیبای فصل گذشته است که در 90 دقیقه با تساوی دو – دو و در 120 دقیقه با تساوی 4-4 تمام شد و آلومینیوم در ضربات پنالتی پرسپولیس را شکست داد.

البته پرسپولیس یک بار دیگر هم در این ورزشگاه مسابقه داده است. در لیگ بیست و یکم پرسپولیس و سپاهان با حکم کمیته انضباطی از میزبانی در بازی رودررو محروم بودند. به همین دلیل بازی رفت به میزبانی سپاهان در اراک برگزار شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی آن بازی را با یک گل به سود خودشان تمام کردند.

از یک طرف به نظر می‌رسد این ورزشگاه برای پرسپولیس خوش‌یمن نیست. چون 3 بار در این ورزشگاه به آلومینیوم باخته و یک بار در هم جام حذفی از این تیم شکست خورده است. اما از طرف دیگر در تنها باری که در این ورزشگاه مقابل تیمی جز آلومینیوم بازی کرده به پیروزی رسیده است. 

در هر صورت و با توجه به خاطرات کابوس‌واری که پرسپولیس از این ورزشگاه دارد انتخاب آن برای بازی میزبانی بازی با ذوب آهن کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما واقعیت این است که پرسپولیس گزینه‌های زیادی هم نداشت و این انتخاب بیشتر از روی ناچاری بوده است. چون بقیه ورزشگاه‌ها در آن روز  در دسترس نیستند.

1359