گزارش روز / تاوان جذب آلمدین زیلکیچ و کیوسفسکی؛ کوین یامگا و منتظر محمد در آستانه جدایی از استقلال!

گزارش روز / تاوان جذب آلمدین زیلکیچ و کیوسفسکی؛ کوین یامگا و منتظر محمد در آستانه جدایی از استقلال!

پایگاه خبری فوتبالی- این احتمال زیاد است که کوین یامگا و منتظرمحمد از لیست استقلال کنار گذاشته شوند!

به گزارش فوتبالی، استقلال در سالیان اخیر بازیکنان خارجی زیادی جذب کرده است که تعداد زیادی از آن‌ها تنها پس از مقطعی حضور در ایران از جمع آبی‌پوشان تهرانی جدا شدند.

کوین یامگا اما قطعا یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ استقلال است که با عملکرد درخشان خود، خیلی زود در دل هواداران استقلال جا گرفت. این بازیکن با اصرار فرهاد مجیدی جذب شد و در دو پست دفاع راست و وینگر برای استقلال به میدان رفته است. یامگا در فصلی که استقلال با فرهاد مجیدی به‌عنوان قهرمانی رسید، 10 گل برای آبی‌ها به‌ثمر رساند و در لیگ بیست‌ودوم زیر نظر ریکاردو ساپینتو هم به روزهای خوب خود ادامه داد با استقلال به سوپرجام رسید. لیگ بیست‌وسوم اما برای الماس فرانسوی خوش‌یمن نبود و این بازیکن در تمرینات استقلال توسط امید حامدی فر از ناحیه چشم به شدت مصدوم شد. وضعیت سلامتی کوین یامگا یکی از بزرگ‌ترین علامت سوال‌های فعلی فوتبال ایران است و مشخص نیست او در لیست استقلال برای لیگ بیست‌وچهارم حضور خواهد داشت یا نه. درباره وضعیت چشم او هم هیچ وقت باشگاه استقلال، به صورت شفافی اطلاع رسانی نکرد و برخی خبرهای غیررسمی و تایید نشده حاکی از آن بود که چشم آسیب دیده او تخلیه شده است و او حالا فقط یک چشم دارد.

استقلالی‌ها در بازار تابستانه با چند بازیکن خارجی از جمله زیلکیچ و کیوسفسکی به توافق رسیده‌ و حالا لیست آبی‌ها، خارجی‌های زیادی دارد. علاوه بر این دو بازیکن بوسینایی گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ به عقد قرارداد با آبی‌پوشان پایتخت نزدیک هستند اما در این بین این خبر هم منتشر شده که جواد نکونام باید سه بازیکن خود را از لیست خارج کند تا جا برای خریدهای جدید باز شود. کوین یامگا، منتظر محمد، رافائل سیلوا، گوستاوو بلانکو، جلال‌الدین ماشاریپوف، کیوسفسکی و آلدمین زیلکیچ، هفت بازیکن خارجی استقلال هستند که در این بین و به احتمال زیاد قرارداد کیوسفسکی با آبی‌ها فسخ خواهد شد. البته یامگا در بازی دوستانه برای استقلال پاس گل داد و حتی با یک چشم هم آماده نشان داد. یامگا دو فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و همین کار را برای فسخ با او سخت کرده است. البته کیوسفسکی در هر صورت باید از لیست کنار گذاشته می شد چرا که اولا یک سهمیه خارجی استقلال در فصل بعد می سوخت و در اردوی خارجی هم شرکت نکرده بود و حالا استقلال باید به دنبال راضی کردن او برای فسخ با عدد پایین باشد. 

علاوه بر یامگا، منتظر محمد هم دیگر بازیکن استقلال است که گفته شده نکونام علاقه‌ای به او ندارد و باید منتظر را جدا شده بدانیم. اگر این دو بازیکن را حذف کنیم، سهمیه‌های خارجی استقلال به عدد پنج خواهد رسید اما نکته مهم توافق با گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ است. اگر این دو بازیکن به لیست استقلال اضافه شوند باز هم تعداد خارجی‌های استقلال به هفت نفر خواهد رسید و نکونام با توجه به سهمیه 1+5، باید یک بازیکن دیگر را هم از لیست خود خارج کند. البته هنوز باشگاه استقلال به صورت رسمی اعلام نکرده یامگا و منتظرمحمد در لیست خروج هستند چرا که هواداران استقلال به این فسخ قراردادها اعتراض خواهند کرد.

نکته دیگر هم این است فسخ با این دو بازیکنان تبعات مالی و غرامت به همراه خواهد داشت چون هم منتظر محمد و هم کوین یامگا با استقلال دو فصل دیگر قرارداد دارند. 

در کل، ابتدا تصور می‌شد یکی از دو بازیکن جدا شده آلمدین زیلکیچ بوسنیایی است اما ظاهرا مدیریت باشگاه و هلدینگ خلیج فارس، روی حفظ زیلکیچ تاکید بسیاری دارد و بعید به‌نظر می‌رسد این بازیکن از جمع آبی‌ها جدا شود. طبق شنیده‌ها کوین یامگا نزدیک‌ترین بازیکن به لیست خروج استقلال است و هر چند گفته می شود این دوری نیم فصل طول می کشد اما واقعیت این است که یامگا شانس زیادی برای ماندن در استقلال ندارد. باتوجه به مصدومیت یامگا و نامشخص بودن وضعیت سلامتی و بینایی او، خروج این بازیکن از لیست توجیهی است که کادرفنی در نظر گرفته اند اما او دو فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و به نظر می رسد مدیریت باشگاه باید یامگا را راضی کند که حداقل دستیار نکونام، یا دستیار خسرو حیدری یا حتی مدیرآکادمی شود. ممکن است با خروج یامگا و شکایت احتمالی او از استقلال، پروژه پادووانی دو در استقلال استارت بخورد که در نهایت به ضرر و زیان مالی استقلال تبدیل خواهد شد. 

باید دید چه اتفاقی برای لیست خارجی‌های استقلال رخ خواهد داد و آیا یامگا و منتظرمحمد از بازیکنان خروجی خواهند بود یا نه.

5793