بمب‌هایی که هنوز منفجر نشده‌اند؛ 3 لژیونر ایرانیِ بدونِ تیم!

بمب‌هایی که هنوز منفجر نشده‌اند؛ 3 لژیونر ایرانیِ بدونِ تیم!

پایگاه خبری فوتبالی- برخی از لژیونرهای تیم ملی ایران در حال حاضر بازیکن آزاد هستند و هنوز تیم بعدی خودشان را انتخاب نکرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، با پایان مسابقات ملی در قاره‌های مختلف جهان به زودی شاهد آغاز فصل جدید مسابقات باشگاهی در کشورهای مختلف خواهیم بود. این در حالی است که فصل نقل و انتقالات همچنان ادامه دارد و باشگاه‌ها در حال تلاش برای جلب رضایت بازیکنان مدنظر خودشان هستند.

این مساله در فوتبال ایران هم مصداق دارد و باشگاه‌ها همچنان در حال مذاکره با بازیکنان مختلف هستند. در این برخی بازیکنان ملی‌پوش ایران هم هستند که در فوتبال اروپا حضور دارند اما قراردادشان به پایان رسیده است و در حال حاضر بازیکن آزاد هستند. وضعیت 3 نفر از مهم‌‌ترین و باسابقه‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران را بررسی می‌کنیم.

سامان قدوس؛ احتمالا بازگشت به سوئد

هافبک طراح و خوش‌فکر ایرانی که در برنتفورد در لیگ برتر انگلیس بازی‌ می‌کرد در اوایل فصل گذشته لیگ برتر موقعیت خوبی در تیمش داشت. اما بعد از حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 با تیم ملی ایران موقعیت خوبش در برنتفورد را از دست داد و در نهایت قراردادش با این تیم تمدید نشد. قدوس ظاهرا چند پیشنهاد از تیم‌های عربی دارد اما گفته می‌شود پیشنهادی از تیم مالمو سوئد هم دارد. ترجیح او قطعا بازی در سوئد خواهد بود اما هنوز خبری از مذاکرات جدی نشده است.

علیرضا جهانبخش؛ در مسیر سردار؟

وینگر سرعتی و گلزن تیم ملی ایران پس از دو فصل خوب در ان‌ای‌سی و 3 فصل درخشان در آلکمار هلند در سال 2018 به عنوان گران‌قیمت‌ترین خرید تاریخ باشگاه برایتون به این تیم لیگ برتری پیوست. اما در این تیم اوضاع اصلا برای او خوب پیش نرفت. جهانبخش بعد از دو فصل ناامید کننده در برایتون به هلند برگشت تا این بار برای فاینورد بازی کند. اما 3 فصل حضور در فاینورد هم باعث نشد او به روزهای درخشانش در آلکمار برگردد. او در پایان فصل قراردادش با فاینورد به پایان رسید و حالا یک بازیکن آزاد است. گفته می‌شود پیشنهادهایی از یونان، مکزیک و بوندسلیگا دارد اما چند پیشنهاد وسوسه انگیز عربی هم روی میز او دیده می‌شود. ممکن است او هم مثل سردار برای ادامه فوتبالش به کشورهای عربی حوزه خلیح فارس برود. 

کریم انصاری‌فرد؛ تمرکز روی یونان

مهاجم باسابقه تیم ملی ایران در پایان فصلی که گذشت نتوانست مدیران باشگاه آریس یونان را برای تمدید قراردادش قانع کند. او که بخش زیادی از دوران فوتبالش را در یونان پشت سر گذاشته است همچنان هدفش ادامه بازی در این کشور است. همسر او یونانی است و نمی‌خواهد از کشورش خارج شود. برای همین او به پیشنهادهای راه دور مثلا از ایران پاسخ منفی داده است. برای انصاری‌فرد قبرس هم گزینه مناسبی است اما فعلا پیشنهاد جدی مطرح نشده است. انتخاب آخر کریم بازی در لیگ ستارگان یا ادنوک لیگ امارات خواهد بود.

1359