گندوز، هفتمین دروازه‌بان خارجی تاریخ پرسپولیس

گندوز، هفتمین دروازه‌بان خارجی تاریخ پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- آلکسی گندوز با عقد قراردادی سه ساله به پرسپولیس پیوست تا هفتمین دروازه‌بان خارجی تاریخ این باشگاه باشد. 

به گزارش فوتبالی، توافق پرسپولیس با یک دروازه‌بان الجزایری به عنوان جانشین علیرضا بیرانوند باعث شد تا عملکرد دروازه‌بان‌های خارجی قبلی این تیم را بررسی کنیم.

1-ساشا ایلیچ

دروازه‌بان مقدونیه ای که در لیگ سوم سنگربان قرمزها شد، دروازه بان بدی نبود اما گل های غیر ممکن و زیبایی را از حریفان دریافت کرد و اصلا توپها جایی می‌رفتند که در دروازه ایلیچ، تار عنکبوت بسته شده بود! او در طی یک فصل با پیراهن پرسپولی در 31 بازی به میدان رفت. 

2- یان نیکولوسکی

گلر مقدونیه ای دیگری که در لیگ پنجم آمد و هرگز هم به میدان نرفت و اصلا معلوم نشد چرا آمد و چرا رفت! 

3- آسمیر آودوکیچ

یکی از بهترین خرید های خارجی تاریخ پرسپولیس که در سال 1390 به عضویت این تیم درآمد، به دلیل قانون عدم امکان استفاده از دروازه بان خارجی در لیگ برتر آن سال، تنها در مسابقات آسیایی به میدان رفت و در همان بازی ها نیز کیفیت بالای فنی خود را نشان داد و حسرتی شد برای هواداران که نتوانستند این دروازه‌بان را در لیگ برتر ببینند.

4- نیلسون جونیور

یک برزیلی باکیفیت که بعضی از واکنش‌های او در ذهن پرسپولیسی ها نقش بسته است اما سر بزنگاه‌ها، با یک اشتباه مهلک، زحمات یک فصل تیمش را به باد داد. مثل اشتباهش در بازی با سپاهان در فینال جام حذفی و گل های بدی که در هفته ماقبل پایانی لیگ سیزدهم از راه آهن خورد. 

5- الکساندر لوبانوف 

پرسپولیس در لیگ پانزدهم از دست سوشا مکانی فرار کرد و به لوبانوف پناه برد. اتفاقی که خروجی خوبی نداشت و لوبانوفی که سابقه دعوت به تیم ملی ازبکستان را به صورت مستمر داشت، عملکرد فوق‌العاده ضعیفی با پیراهن پرسپولیس داشت و حتی به خاطر اضافه وزن عجیبش، برخی به او «توپولف» میگفتند! 

6- بوژیدار رادوشوویچ

دروازه‌بانی که برای ذخیره بودن بد نبود اما وقتی به صورت متوالی به میدان رفت؛ عملکرد خیره‌کننده ای نداشت. روزی هم که رفت با گرفتن کل مطالباتش از پرسپولیس، هم خودش را از چشم هواداران این تیم انداخت هم اینکه باعث شد محمدحسن انصاری‌فر مدیرعامل اسبق پرسپولیس سوژه این سوال شود که چرا با این گلر کروات، قرارداد عجیبی بسته بود. 

7899