تهران و ترکیه؛ علاقه‌مندی حداکثری لیگ برتری‌ها برای اردو زدن

تهران و ترکیه؛ علاقه‌مندی حداکثری لیگ برتری‌ها برای اردو زدن

پایگاه خبری فوتبالی - اکثر تیم های لیگ برتری ترجیح داده‌اند برای اردوی پیش فصل، کشور ترکیه را انتخاب کنند.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر طبق برنامه اعلامی از اواخر مرداد ماه آغاز خواهد شد و در همین راستا تیمهای لیگ برتری اردوهای آماده‌سازی خود در پیش فصل را برگزار کرده‌اند و در شهرهای مختلفی در حال آماده‌سازی هستند. اما اصلی ترین نکته این اردوها، علاقه اکثریت تیم‌ها به برپایی اردو در کشور ترکیه است به طوری که هفت باشگاه این کشور همسایه را انتخاب کرده‌اند.

هر چهار تیم مدعی و بزرگ ایران یعنی پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان راهی اردوی ترکیه شده‌اند. قرمزهای پایتخت شهر استانبول، دو تیم استقلال و سپاهان شهر ارزروم و تراکتور، آنکارا پایتخت ترکیه را برای برپایی اردو انتخاب کرده است.

 در حال حاضر سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور در این کشور حضور دارند و سپاهان که زودتر از آغاز لیگ برتر باید دیدار پلی آف لیگ نخبگان خود را برگزار کند، به تازگی به کشور بازگشته است.

علاوه بر این چهار تیم، تیم‌های نساجی مازندران و مس رفسنجان هم راهی شهر استانبول ترکیه شده‌اند و گل‌گهر سیرجان هم که در نظر داشت اردوی خود در این کشور را از اوایل هفته آتی آغاز کند، باتوجه به مشکلات خروجی برخی از بازیکنانش از این کار منصرف شد تا بدین ترتیب شش تیم لیگ برتری راهی این کشور همسایه شوند که آب و هوای مناسب و هزینه ارزان‌تر نسبت به سایر کشورهای خارجی از عمده دلایل علاقه تیم های ایرانی به برپایی اردو است. مس رفسنجان هم که امروز راهی اردوی ترکیه شد.

اما یک باشگاه لیگ برتری تصمیم به برگزاری اردو در کشوری خارجی جز ترکیه گرفته است. فولاد خوزستان که با هدایت یحیی گل محمدی این فصل چهره جذابی دارد، راهی کشور امارات و شهر دبی شده تا اردوی لاکچری‌تری نسبت به بقیه تجربه کند. بدین ترتیب هشت تیم از لیگ برتر یعنی نصف تیم‌های لیگ اردوی پیش فصل خود را خارج از کشور برگزار کرده‌اند.

اما هفت باشگاه دیگر ترجیح داده‌اند به بیرون از مرزها سفر نکنند که در این بین شهر تهران میزبان آنها بوده است. تیم‌های ملوان، ذوب آهن و خیبر در پایتخت اردو زده‌اند و گل گهر هم قرار است اردویش را د تهران برگزار کند. همچنین چادرملو اردکان در کرج تمرینات خود را پشت سر می‌گذارد و هوادار هم که تیم همین کلانشهر است، در پایتخت آماده بازی‌ها می‌شود تا استان تهران مورد علاقه تیم‌هایی باشد که اردوی داخلی را می‌پسندند.

نکته جالب انتخاب استقلال خوزستان برای برگزاری اردوست. آبی های اهوازی برای این کار شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری را انتخاب کرده‌اند تا شاگردان میودراگ بوژوویچ راهی شهری متفاوت برای اردوی پیش فصل شوند.

دو تیم شمس آذر قروین و آلومینیوم اراک هم به هیچ اردویی نرفته‌اند و ترجیح داده‌اند در شهرهای خودی یعنی قزوین و اراک تمرین کنند که البته هوادار هم باتوجه به اینکه تیمی تهرانی است و در تهران تمرین کرده را باید به این جمع اضافه کرد.

1997