عکس؛ مقایسه آماری نخستین فصل آنسو فاتی و لامین یامال

عکس؛ مقایسه آماری نخستین فصل آنسو فاتی و لامین یامال

پایگاه خبری فوتبالی- لامین یامال با وجود سن پایین خود اما تبدیل به یک بازیکن تاثیرگذار برای بارسلونا شده است، ستاره‌ای که خیلی از هواداران بارسا را به یاد آنسو فاتی می‌اندازد.

به گزارش فوتبالی، لامین یامال در فصل گذشته عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت. این بازیکن 17 ساله با وجود سن کمی که دارد، اما توانست در ترکیب اصلی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا جایگاه ثابتی به دست بیاورد. او پس از درخشش با پیراهن بارسا، به اردوی تیم ملی اسپانیا دعوت شد. یامال در تیم ملی اسپانیا هم خوش درخشید و توانست به همراه لاروخا در یورو 2024 به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

بازی‌های فوق‌العاده یامال در این سن و سال، خیلی از هواداران بارسلونا را به یاد آنسو فاتی می‌اندازد. بازیکنی که چند فصل پیش به عنوان ستاره آینده بارسلونا معرفی شد و حتی شماره 10 تیم هم به او داده شد، اما شرایط باب میل فاتی و هواداران بارسلونا پیش نرفت. او حالا به عنوان یک بازیکن همیشه مصدوم در فوتبال دنیا شناخته می‌شود.

اما اگر نگاهی به آمار این دو بازیکن در نخستین فصل حضورشان در تیم اصلی بارسلونا بیاندازیم، می‌بینیم که آنسو فاتی در تمام‌کنندگی بازیکن بهتری است. او با وجود این‌که 17 بازی از یامال کمتر انجام داد، اما گل‌های بیشتری نسبت به او به ثمر رساند. اما یامال در امر گل‌سازی و موقعیت‌سازی موفق‌تر عمل کرد.

1428