لامین یامال به رکورد آنسو فاتی نرسید

لامین یامال به رکورد آنسو فاتی نرسید

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم بارسلونا به رکورد جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا نرسید.

به گزارش فوتبالی، لیگ قهرمانان اروپا همواره صحنه‌ای برای درخشش استعدادهای جوان بوده است و چندین بازیکن توانسته‌اند در سنین بسیار کم، نام خود را به عنوان جوان‌ترین گلزنان این رقابت‌ها به ثبت برسانند. در صدر این فهرست، نام آنسو فاتی ، ستاره جوان بارسلونا قرار دارد که با ۱۷ سال و ۴۰ روز سن موفق شد اولین گل خود را در این رقابت‌ها به ثمر برساند. این رکورد که در فصل ۲۰۱۹-۲۰ ثبت شد، فاتی را به عنوان یکی از پدیده‌های نسل جدید فوتبال معرفی کرد اما او در ادامه نتوانست به درخشش خود ادامه دهد.

دومین نفر این لیست، هم‌تیمی فاتی یعنی لامین یامال است که با ۱۷ سال و ۶۸ روز توانست دومین جوان‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با گلزنی در دیدار پنج شنبه شب مقابل موناکو شود. یامال در فصل جاری با عملکرد چشمگیر خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده و به نظر می‌رسد که آینده درخشانی در انتظار او باشد.

سومین نفر، آنتونیو نوسا، بازیکن جوان بلژیکی است که با ۱۷ سال و ۱۴۹ روز در این رقابت‌ها گلزنی کرد و توانست خود را به عنوان یکی از استعدادهای آینده فوتبال اروپا معرفی کند. در ادامه این فهرست، پیتر اوفوری کوایه از یونان با ۱۷ سال و ۱۹۴ روز و متئو کواچیچ، هافبک کروات سابق دینامو زاگرب که با ۱۷ سال و ۲۱۵ روز گلزنی کرد، قرار دارند. هواداران فوتبال بی‌صبرانه منتظرند تا ستارگانی مانند لامین یامال در این فهرست در سال‌های آینده به ستارگان اصلی فوتبال جهان خود تبدیل شوند و تاریخ فوتبال اروپا را شکل دهند.

۱۰۰۹