میزبانی تیم ملی در جایی غیر از تهران؛ و حالا اصفهان

میزبانی تیم ملی در جایی غیر از تهران؛ و حالا اصفهان

پایگاه خبری فوتبالی - اولین بازی تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی 2026، میزبانی از قرقیزستان است. رقیبی که همیشه برابر ما شکست خورده است.

به گزارش فوتبالی، با توجه به وضعیت وخیم ورزشگاه آزادی، تیم ملی باید در زمین دیگری از این حریف، میزبانی کند. اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، اصفهان قرار است برای اولین بار میزبان بازی تیم ملی باشد. البته همچنان این احتمال وجود دارد که تیم ملی در تهران، میزبان باشد و این بازی در ورزشگاه تختی برگزار شود. 

اصفهان قرار است ششمین شهری جز تهران باشد که از تیم ملی میزبانی می‌کند. تیم ملی پیش از این در شیراز، کرج، مشهد، تبریز و کیش برابر رقبایش قرار گرفته است. در این میان، تبریز با 7 میزبانی در صدر قرار دارد و سپس نوبت به شیراز و مشهد با 2 بازی می‌رسد (البته یکی از بازیها به میزبانی شیراز به دلیل عدم حضور رقیب، برگزار نشد) و در انتهای این فهرست کیش و کرج قرار دارند و قرار است اصفهان هم کنارشان قرار بگیرد.

در این 4 شهر، تیم ملی 13 بار برابر رقبایش قرار گرفته و هرگز شکست نخورده است: 10 برد و 3 مساوی که هر 3 در تبریز ثبت شد. از این 13 بازی، 6 بازی رسمی بوده و تیم ملی در هر 6 بازی برنده شده، 5 کلین‌شیت کرده و فقط در کرج دروازه‌اش باز شده است. تیم ملی 6 بار با سرمربی ایرانی از رقبایش بیرون از تهران میزبانی کرده و هر 6 بازی را برده است. تنها گل خورده‌مان در این بازیها مربوط است به سرمربیگری امیر قلعه‌نویی. تیم ملی هرگاه در مقدماتی یکی از دوره‌های جام جهانی در شهری جز تهران میزبان بوده، با کلین‌شیت برنده شده است.

5390