روشنک: درخواست استقلال برای میزبانی در مشهد را شنیده‌ام اما به صورت مکتوب چیزی دریافت نکرده‌ایم

روشنک: درخواست استقلال برای میزبانی در مشهد را شنیده‌ام اما به صورت مکتوب چیزی دریافت نکرده‌ایم

پایگاه خبری فوتبالی- مسئول مسابقات سازمان لیگ گفت: درخواست باشگاه استقلال برای میزبانی در مشهد را من هم شفاها شنیده‌ام اما به صورت مکتوب چیزی را دریافت نکرده‌ایم. طبق آیین نامه هر باشگاه باید 2 ورزشگاه به ما معرفی کند و اگر درخواستی برسد آن را بررسی می‌کنیم.

به گزارش فوتبالی، امیرحسین روشنک درخصوص برگزاری جلسات برای استانداردسازی ورزشگاه‌ها، اظهار داشت: 14 جلسه برای رفع مشکلات ورزشگاه‌های میزبان برگزار کردیم. با تمامی مسئولین و مدیران باشگاه‌ها صحبت کردیم که فکر می‌کنم جلسات موثری بود و به رفع مشکلات کمک کند. ان‌شاالله بتوانیم به مرور مشکلات را رفع کنیم و برای استاندارد سازی ورزشگاه‌ها گام‌های بلندی را برداریم.

وی در مورد درخواست باشگاه استقلال برای میزبانی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد، عنوان کرد: این درخواست را من هم شفاها شنیده‌ام. به صورت مکتوب چیزی را دریافت نکرده‌ایم. طبق آیین نامه هر باشگاه باید 2 ورزشگاه به ما معرفی کند و اگر درخواستی برسد آن را بررسی می‌کنیم. ورزشگاه آزادی متاسفانه در حال حاضر شرایط برگزاری مسابقه ندارد. حجم بزرگی از عملیات عمرانی آنجا انجام می‌شود و ان‌شاالله به این منتهی شود که این ورزشگاه پس از سال‌ها با استانداردهای روز و کمترین مشکلات به چرخه مسابقات برگردد.

مسئول مسابقات سازمان لیگ درمورد وضعیت نامطلوب ورزشگاه تختی؛ عنوان کرد: دیروز بازدید داشتیم. کارهایی در حال انجام است اما با آن سرعتی که مدنظر ما باشد نیست. ممکن است زمانبر باشد و برای ما هم ایجاد نگرانی کرده است. به خصوص چمن ورزشگاه که ابزار اصلی برگزاری مسابقه است. امیدوارم با توجه به قول‌هایی که داده‌اند در فاصله حدود 15 روزه تا شروع لیگ برتر، شرایط مهیا شود که کار و سرعت بیشتری را می‌طلبد.

روشنک درخصوص اینکه ممکن است با این وضعیت ورزشگاه‌های آزادی و تختی   برای بازی‌های لیگ نخبگان آسیا به کشور ثالث برویم، گفت: لیگ نخبگان به فدراسیون و خود باشگاه‌ها مربوط است و بهتر است من اظهار نظر نکنم. طبیعتا AFC‌ در این تورنمنت از ما الزامات بیشتری می‌خواهد. قطعا با این شرایط، تختی در لیگ نخبگان مورد تایید AFC‌ قرار نمی‌گیرد. البته باشگاه‌ها فرصت بیشتری نسبت به بازی‌های لیگ دارند ولی امیدوارم تصمیم و تدبیر درست اتخاذ شود که لطمه نخوریم. خودشان هم باید سریع تر اقدام و بررسی کنند. اگر تصمیم دارند بازی در ورزشگاهی غیر از تختی یا آزادی برگزار شود، زودتر اقدامات لازم را انجام بدهند. ان‌شاالله این مشکل هم حل شود.

وی درمورد اینکه امروز جلسه‌ای با حضور نهادهای امنیتی، نظارتی، یگان ویژه، نیروی انتظامی و کانون‌های هواداری برگزار شد که این نوع جلسات باید بیشتر برگزار شوند چون انتقاداتی نسبت به نحوه توزیع بلیت‌ها وجود دارد، اظهار داشت: این جلسه برای رفع همین مشکلات است. اگر هم اندیشی نشود طبیعتا راه حلی هم پیدا نمی‌شود. این نوع جلسات مثبت است اگرچه ممکن است مطالبی مطرح شوند که جای نگرانی دارند ولی با برگزاری این جلسات و تعاملی که ایجاد می‌شود، راه حل‌ها هم خودبه‌خود پیدا می‌شوند.

روشنک درخصوص اینکه اگر ورزشگاه تختی به شروع مسابقات لیگ برتر یعنی 25 مرداد نرسد برنامه جایگزین چیست، عنوان کرد: برنامه‌هایی داریم ولی اجازه بدهید بیشتر بررسی کنیم. البته در درجه اول خود باشگاه‌ها باید عزم جدی داشته باشند و بررسی کنند.

وی افزود: مثلا اگر استقلال ورزشگاه امام رضا (ع) را انتخاب کند ما هم نهایت تعامل را داریم. نیاز باشد بازدید و کمک می‌کنیم. باید ببینیم خودشان چه تصمیمی می‌گیرند. ما هم در کنارشان هستیم و سعی می‌کنیم کار را طوری پیش ببریم که مشکلی به وجود نیاید.

مسئول مسابقات سازمان لیگ درمورد اینکه با توجه به کیفیت خوب چمن ورزشگاه دستگردی ممکن است این ورزشگاه به چرخه مسابقات برگردد، اظهار داشت: این ورزشگاه چند نکته مثبت مانند چمن دارد ولی بزرگترین مشکل که باعث شد آن را از چرخه خارج کنیم، بحث عدم مجوز حضور تماشاگران است. این مجوز را باید شورای تامین بدهد. حداقل ظرفیت تماشاگر در آنجا هزار نفر است

وی ادامه داد: در کنار این موضوع، بحث پارکینگ وجود دارد و یکی از دلایلی است که شورای تامین مجوز نمی‌دهد. مسئولین ورزشگاه راهکارهایی را در نظر دارند و با شورای تامین و مقامات امنیتی مکاتبه کرده‌اند تا بتوانند مجوز بگیرند. با کمبود ورزشگاه در تهران روبرو هستیم و همه ورزشگاه‌ها در حال رفع مشکلات هستند

روشنک گفت: ورزشگاه جایگزین نداریم که مثلا تا نیم فصل مسابقات را آنجا برگزار کنیم و مشکلات ورزشگاه دیگر حل شوند. از ورزشگاه شهر قدس تا شرق تهران که ورزشگاه تختی است، همه کم و بیش مشکلاتی دارند. اگر مشکل دستگردی حل شود می‌توانیم آن را چرخه مسابقات برگردانیم.

مسئول مسابقات سازمان لیگ درمورد اینکه آیا امکان تعویق زمان شروع بازی‌ها وجود دارد، عنوان کرد: نه، فکر می‌کنم شدنی نیست. تیم ملی از 15 شهریور مسابقاتش شروع می‌شود. با توجه به صحبت‌هایی که با امیر قلعه نویی داشتیم نظرش این بود که 4-3 هفته از لیگ برگزار شود. اگر برنامه مسابقات تغییر کند که اصلا مدنظر ما نیست، ضرر اول آن برای تیم ملی است. فکر نمی‌کنم کسی بخواهد تیم ملی ضرر کند و عاقلانه هم نیست.

روشنک درمورد اینکه اگر ورزشگاه تختی تا روز دربی اماده نشود، امکان جا به جایی ورزشگاه وجود دارد، گفت: دربی هفته ششم است. فعلا دغدغه ما هفته ابتدایی است. قول‌هایی گرفته‌ایم که شاید شرایط ورزشگاه آزادی با حداقل امکانات فراهم شود. بعد از بازی‌های آسیایی تیم‌هاست و باید ببینیم تا آن موقع چه اتفاقی می‌افتد تا برای دربی فکری کنیم.ً

1999