رویارویی تراکتور و سرخابی‌ها عین فصل قبل؛ قرعه نیمه‌مهندسی!؟

رویارویی تراکتور و سرخابی‌ها عین فصل قبل؛ قرعه نیمه‌مهندسی!؟

پایگاه خبری فوتبالی – قرعه تراکتور در فصل جدید لیگ برتر، یک نکته قابل توجه دارد.

به گزارش فوتبالی، قرعه‌کشی لیگ برتر چند روز پیش انجام شد و تیم‌های لیگ برتری رقبای خود در طول فصل را شناختند اما این قرعه‌کشی نکات جالبی دارد که شاید یادآور این جمله هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل فولاد باشد که در حاشیه مراسم قرعه‌کشی اظهار داشت که قرعه لیگ خیلی هم شانسی نیست و نیمه مهندسی شده است!

یکی از نکات عجیب قرعه‌کشی لیگ برتر به برگزاری بازی های دو تیم استقلال و پرسپولیس با تراکتور برمی‌گردد. جایی که این مسابقات جذاب دقیقاً عین فصل گذشته است و اینکه یک قرعه در این حد دقیق و بدون ذره‌ای تغییر در دو فصل متوالی تکرار شود، می‌تواند اتفاقی بسیار نادر باشد.

تراکتور در فصل آتی در نیم‌فصل اول در هفته دوم لیگ میزبان پرسپولیس است و در هفته دهم در تهران میهمان استقلال است. اتفاقی کاملاً مشابه و برابر فصل گذشته که عجیب به نظر می‌رسد. یا در اتفاقی دیگر پرسپولیس در فصل گذشته هم در چهار هفته ابتدایی با تیم‌های ذوب‌آهن، فولاد و تراکتور بازی کرده و در فصل آتی هم رقبای این تیم در چهار هفته ابتدایی، این سه تیم هستند! این موضوع برای استقلال هم مشابه است و دو رقیب این تیم در چهار هفته ابتدایی فصل گذشته با فصل آتی مشابه است.  

به نظر سیستم قرعه کشی لیگ برتر و در نظر گرفتن میزبان نبودن دو تیم همشهری در یک هفته و ملاحظات دیگر باعث بروز چنین اتفاقاتی شده تا شاهد اتفاقات تکراری در قرعه کشی لیگ برتر باشیم؛ موضوعی که نصیرزاده از آن با لفظ “نیمه مهندسی” یاد می‌کند.

1997