تلاش تراکتور برای هایجک ستاره سنگالی ناکام ماند

تلاش تراکتور برای هایجک ستاره سنگالی ناکام ماند

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم سنگالی که سابقه درخشش در استقلال را دارد پیشنهاد تراکتور را رد کرد و به تیم ایوپ اسپور ترکیه پیوست.

به گزارش فوتبالی، یکی از محبوب‌ترین بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه استقلال مامه بابا تیام است. مهاجم سنگالی که سال 2018 به استقلال پیوست و با زدن 11 گل در 12 بازی برای استقلال به موفقیتی بی‌نظیر دست یافت و توانست دل هواداران استقلال را در مدت کوتاهی ببرد.

اما دوران حضور او در استقلال کوتاه بود. تیام بعد از استقلال به عجمان امارات و سپس به فوتبال ترکیه رفت. در همه این سال‌ها و در تمام پنجره‌های نقل و انتقالاتی شایعه بازگشت او به استقلال مطرح می‌شد اما هرگز این اتفاق رخ نداد. چون دستمزد پیشنهادی او بالاتر از بودجه تمام تیم‌های ایرانی بود.

حتی همین چند روز پیش هم دوباره برخی رسانه‌ها خبر از پیشنهاد استقلال به این بازیکن دادند اما تیام که سابقه بازی برای تیم‌های کاسیم پاشا، فنرباغچه، کایسری اسپور و پندیک اسپور را دارد روز گذشته با امضای قراردادی به تیم ایوپ اسپور که به تازگی به سوپرلیگ ترکیه صعود کرده است پیوست.

نکته جالب اما این است که تیام ظاهرا از یک تیم ایرانی دیگر هم در این پنجره نقل و انتقالاتی پیشنهاد همکاری دریافت کرده بود. این تیم، تراکتور تبریز است که در این پنجره نقل و انتقالاتی خوب عمل کرده و ستاره‌های زیادی را جذب کرده است. 

تراکتور چند روز پیش با مهند علی مهاجم تیم ملی عراق به توافق رسیده بود اما دیروز اعلام شد به دلیل مصدومیت کهنه مهند، این بازیکن شاگرد دراگان اسکوچیچ نخواهد شد. بنابراین تراکتور هنوز کمبود یک مهاجم نوک را حس می‌کند و به همین دلیل دست روی یک گزینه جذاب گذاشت.

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشته است: «باشگاه تراکتور پرس‌وجو در خصوص مامه تیام را آغاز کرده است. مهاجمی که نیم فصل در استقلال حضور داشت و آنقدر کیفیت بالایی از خود نشان داد که هواداران آبی هنوز در آرزوی بازگشت او هستند. استقلالی‌ها در روزهای اخیر به شدت در فضای مجازی برای بازگرداندن مهاجم 31 ساله سنگالی به باشگاه فشار آوردند اما تراکتور تیمی بود که برای جذب تیام وارد عمل شد و تبریزی‌ها امیدوار بودند بتواند خواسته‌های مالی وی و مدیربرنامه‌اش را تامین کنند اما مدیر برنامه تیام پیشنهاد تراکتور را رد کرد.»

دیروز هم خبر رسید که این بازیکن به تیم ایوپ اسپور پیوسته است و به این ترتیب پروژه  بازگرداندن ستاره سنگالی به فوتبال ایران یک بار دیگر با شکست بسته شد.

1359