نظر وریا غفوری برای ورود به دنیای مربیگری؛ هنوز باید یاد بگیرم و تلاش کنم

نظر وریا غفوری برای ورود به دنیای مربیگری؛ هنوز باید یاد بگیرم و تلاش کنم

پایگاه خبری فوتبالی- وریا غفوری با حضور در دوره مربیگری درجه A موفق به کسب مدرک این دوره شد. 

به گزارش فوتبالی، دوره مربیگری درجه A روز گذشته به پایان رسید و مراسم اختتامیه آن هم با حضور مربیان حاضر در این کلاس و تعدادی از مدیران فدراسیون فوتبال برگزار شد. یکی از کسانی که در این دوره حضور داشت و موفق به کسب مدرک درجه A شد وریا غفوری کاپیتان سابق استقلال بود. 

وریا در گفت‌وگویی درباره این دوره مربیگری گفت: «انتظار داشتم نسبت به دوره B که در آن شرکت کرده بودم، کلاس A آسیا بسیار دشوارتر باشد اما این کورس حتی برگزارکنندگان را هم شگفت زده کرد و آنها نسبت به این موضوع اتفاق نظر داشتند که استاد این دوره سطح انتقال دانش بالایی داشت، بسیار با دانش و البته خیلی هم سخت‌گیر بود. هنوز مطمئن نیستم اما آنطور که شنیدم حتی در این دوره مردودی هم داشتیم. برای موفقیت در این کلاس‌ها بسیار تلاش کردم و محیط به گونه‌ای بود که بدون ممارست در یادگیری، امکان قبولی وجود نداشت.»

معمولا افرادی که مدرک درجه A را می‌گیرند فرصت‌های بهتر و بیشتری برای ورود رسمی به دنیای مربیگری حرفه‌ای فوتبال پیدا می‌کنند. وریا درباره این که برنامه‌اش بعد از این کلاس‌ چیست گفت: «هر دوره‌ای را که می‌گذرانم، تازه متوجه می‌شوم برای مربی شدن خیلی کار دارم. علاقه‌ ندارم با حداقل دانش وارد این حرفه شوم و می‌دانم هنوز باید یاد بگیرم و تلاش کنم. با چیزهایی که در دوره اخیر مشاهده کردم، به شخصه افق دیدم بازتر شد و فهمیدم مربیگری سخت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود. به همین دلیل برای موفقیت در آن باید هر روز پی کسب اطلاعات بیشتر رفت و هیچوقت از یادگیری دست نکشید.»

1359