گزارش فنی/ نیازمندی‌های استقلال در بازار؛ هافبک بازیساز و ماشین گلزنی!

گزارش فنی/ نیازمندی‌های استقلال در بازار؛ هافبک بازیساز و ماشین گلزنی!

پایگاه خبری فوتبالی- بررسی عملکرد نقل و انتقالاتی استقلال در پنجره تابستانی، هر چند با رضایت هواداران استقلال همراه نشده و حضور دو بازیکن بوسنیایی باعث تعجب همگان شده اما اسکواد استقلال در فصل گذشته با سبک دفاعی نکونام هم مدعی قهرمانی لیگ برتر بود. در هر حال ترمیم همان اسکواد می تواند همچنان استقلال را مدعی نگاه دارد.

 به گزارش فوتبالی، استقلال بخصوص فاز دفاعی‌اش را با جذب رضاییان و فلاح کامل‌تر کرده‌ است. با توجه به نیروی انسانی فعلی استقلال، به نظر می‌رسد آبی ها برای ورود به لیگ بیست و چهارم به یک هافبک بازیساز درست و حسابی و یک ماشین گلزنی نیاز داشته باشد.

* سیستم

  تلاش نکونام با تفکرات دفاعی در بازار و لیست او، استقلال را برای لیگ 24 به سمت پیاده کردن آرایش 1-3-2-4 خواهد برد. چیدمانی که باعث می‌شود خیال او از فاز دفاعی راحت باشد و سپس به هجوم با تمرکز بیشتری فکر کند. احتمال استفاده از سیستم 1-4-1-4 هم هست به شرطیکه چشمی مجبور به عقب‌نشینی و بازی در قلب خط دفاع نشود. 

* دروازه‌بان

  مهمترین سوال این است که تکلیف سید حسین حسینی چه می‌شود؟ او با استقلال قرارداد دارد و توقعش این است که شرایط مالی بهتری داشته باشد بخصوص به واسطه نقش برجسته‌اش در رعایت سقف مالی فصل قبل و مبالغی که این فصل به تازه‌واردها و تمدیدی‌ها پرداخت شده است. باید دید باشگاه او را راضی می کند یا نه. اگر راضی اش کردند با بودن او و بازگشت سعیدی‌فر، استقلال مشکلی در این قسمت زمین ندارد و شاید به همین دلیل، درنهایت با خروج خالدآبادی (قرضی در وهله اول و شاید هم قطعی) موافقت شود. دروازه‌بان خارجی هم 4 راه پیش پایش دارد: رفتن قرضی به تیمی دیگر مثلا شمس‌آذر، حضور به عنوان کارمند در باشگاه یا استخدام در هلدینگ خلیج فارس. راه چهارم فسخ  و شکایت از باشگاه است که می تواند هجمه های زیادی به سمت باشگاه و هلدینگ سرازیر کند.

* خط دفاع

 استقلال برای ایفای نقش زوج قلب دفاع، 4 بازیکن دارد که کمیت مناسبی است: سهرابیان، فلاح، سلیمی و سیلوا. پایان قصه مرادمند را هم کسی نمی‌داند ولی بعید است با توجه به غیبت در تمرینات، اتفاقات رخ داده بین طرفین و استعداد ویژ‌ اش در مصدومیت، خبری از او با پیراهن آبی در لیگ بیست و چهارم باشد بخصوص که شماره 3 هم به سهرابیان داده شده است. در دو سمت خط دفاعی، شکارهای استقلال از سپاهان هستند: رضاییان در راست و زکی‌پور در چپ. اگر معافیت جلالی قطعی شود یا سرباز نشدنش تمدید شود، سلمانی رفتنی است ولی اگر جلالی راهی ملوان شود، استقلال به سمت تمدید قرارداد سلمانی می‌رود ولی نه با رقم درخواستی او. در سمت راست و با خروج فخرالدینی و یامگا، تورانیان ماندنی است ولی شاید استقلال مدافع دیگری هم جذب کند مثل آزادمنش که البته کیفیت در سطح استقلال ندارد.

* خط میانی

  دست استقلال در این قسمت زمین، پر است. با توجه به تمدید قرارداد چشمی، نیک‌نفس و رضاوند و حضور ماشاریپوف و حامدی‌فر، نکونام فقط باید به فکر وینگر باشد. جذب اسلامی و کوشکی هم به این دلیل رقم خورده و البته مهرداد محمدی هم ماندنی شده که قطعا 3 بازی اول استقلال را از دست داده است.سه بازی دیگر را ممکن است از دست بدهد چون استیناف هنوز رای به کاهش محرومیتش نداده است. بین منتظر محمد و هافبک اهل بوسنی (دیگر شاهکار هلدینگ و سرپرست وقت مدیرعاملی که با سکوت عجیب نکونام مواجه شده)، احتمالا یکی می‌ماند که هواداران منتظر محمد را می خواهند. وینگر بوسنیایی هم باید راه دروازه بان بوسنیایی را برود چون نکونام هم علاقه ای به حضور او ندارد. استقلال برای پست شماره 10 به دنبال بازیکن است؛ گزینه اول آنها علی کریمی بود که احتمال آمدنش زیاد نیست چون پنجره کایسری بسته است. حالا دنبال یک بازیکن خارجی هستند.

* خط حمله

  بلانکو هست و رمضانی هم می‌ماند اما نکونام همچنان به دنبال جذب یک مهاجم است. مهاجمی که بتواند فصل را با زدن حداقل 10 گل تمام کرده و ماشین گلزنی باشد. این بازیکن در بازار ایرانی وجود ندارد بنابراین نکونام بازهم باید به سمت جذب بازیکن خارجی برود. 

* سهمیه خارجی

  استقلال می‌تواند از 1+5 سهمیه خارجی استفاده کند. تکلیف سهمیه آسیایی که مشخص است: ماشاریپوف. 5 بازیکن دیگر هم احتمالا اینها هستند: بلانکو، سیلوا، یک هافبک خارجی (اگر کریمی نیاید) یا یک وینگر خارجی (اگر کریمی بیاید)، یک مهاجم و یکی از بین منتظر محمد و زیلیکیچ. در این باره در گزارش قبلی به صورت مفصل نوشته ایم. کار استقلال در جفت و جور کردن سهمیه های خارجی سخت است! 

5390