خبر قابل توجه اکیپ؛ ستاره آمیان در آستانه پیوستن به استقلال است

خبر قابل توجه اکیپ؛ ستاره آمیان در آستانه پیوستن به استقلال است

پایگاه خبرگزاری فوتبالی- باشگاه استقلال در حال مذاکره با ملی پوش کنگویی باشگاه آمیان است.

به گزارش فوتبالی، در یکی دو فصل اخیر و در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران بعضا نام‌های بزرگی از فوتبال جهان به باشگاه‌های لیگ برتری لینک شده‌اند. اغلب این شایعات خیلی زود رنگ باخته‌اند و مشخص شده که از همان ابتدا هم نباید این خبرها جدی گرفته می‌شد.

نکته اصلی که نشان دهنده اعتبار و اصالت این دست خبرهاست، پیگیری و رصد آنها در رسانه‌های معتبر خارجی است. تقریبا هیچ کدام از رسانه‌های معتبر اروپایی این خبرها را منتشر نکردند و به آنه‌ها نپرداختند.

اما اخیرا روزنامه اکیپ فرانسه خبری درباره احتمال یک انتقال بزرگ در فوتبال ایران منتشر کرده است و همین نشان می‌دهد باید این خبر را جدی گرفت. سایت روزنامه خبر ورزشی به نقل از خبرگزاری اکیپ نوشته است که باشگاه استقلال تهران در حال مذاکره با باشگاه آمیان فرانسه برای جذب گائل کاکوتا، بازیکن ملی‌پوش کنگویی است. این بازیکن ۳۳ ساله که تا سال ۲۰۲۶ با آمیان قرارداد دارد، ممکن است تابستان امسال راهی ایران شود.

کاکوتا بازیکن رزومه‌داری است که سابقه بازی در لیگ‌های مختلف اروپایی را دارد. او فصل گذشته در لیگ دو فرانسه ۲۲ بازی برای «آمیان» انجام داد و موفق به ثبت ۶ گل و ۲ پاس گل شد. این عملکرد توجه باشگاه استقلال، یکی از مطرح‌ترین تیم‌های ایران و نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان آسیا را جلب کرده است. 

اکیپ  خبر داده که مذاکرات برای عقد قرارداد دو ساله بین کاکوتا و استقلال در حال انجام است و انتظار می‌رود این انتقال به زودی نهایی شود. این قرارداد می‌تواند تقویت قابل توجهی برای خط حمله استقلال باشد و تجربه کاکوتا در لیگ‌های اروپایی می‌تواند به تیم در مسابقات داخلی و بین‌المللی کمک کند.

با این وجود هنوز مشخص نیست سرنوشت این انتقال به کجا برسد. اما نکته این است که هواداران استقلال از این خبر استقبال بسیار خوبی کرده‌اند و علاقمند هستند که زودتر این انتقال انجام و تجربه خوبِ خرید بازیکنانی با سابقه بازی در لیگ فرانسه تکرار شود. 

استقلال پیش از این نیز سابقه جذب بازیکنان خارجی برجسته را دارد، از جمله شیخ دیاباته که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در این تیم بازی کرد. کوین یامگا هم بازیکن برجسته‌ای بود که با سابقه بازی در پسکارا ایتالیا و شاتورو فرانسه به استقلال پیوست.

1359