استقلال و مشکلات دومینو وار؛ خرید زیلکیچ دست نکونام را بست!

استقلال و مشکلات دومینو وار؛ خرید زیلکیچ دست نکونام را بست!

پایگاه خبری فوتبالی- آلمدین زیلکیچ وینگر بوسنیایی امروز به طور رسمی استقلالی شد تا آبی‌ها فعلا نتوانند بازیکن خارجی دیگری جذب کنند.

به گزارش فوتبالی، آلمدین زیلکیچ لیست خارجی‌های استقلال را پر کرده و آبی‌ها اکنون باید دست به عصا حرکت کنند. فضای مجازی هم که مثل همیشه محفلی است برای انتشار اخبار بی‌پایه و اساس و این بار نوبت به تشریح لیست خارجی‌های استقلال رسیده است.

عده‌ای بر این عقیده هستند که آبی‌پوشان تهرانی با کنار گذاشتن منتظر محمد و ودران کیوسفسکی می‌توانند باز هم بازیکن خارجی جذب کنند اما این موضوع صحت ندارد و ظاهرا فقط برای آرام کردن هواداران مطرح شده است زیرا طرفداران استقلال معتقدند زیلکیچ بدون تایید کادرفنی به تیم اضافه شده است.

واقعیت اما چیز دیگری است؛ استقلال نمی‌تواند بدون توافق با بازیکنان خارجی آن‌ها را کنار بگذارد و فسخ یک‌طرفه مشکلات زیادی را برای نکونام و تیمش رقم می‌زند. استقلال نمی‌تواند در این زمینه به قوانین داخلی اتکا کند زیرا بازیکنان خارجی پیرو قوانین بین‌المللی هستند و هرگونه اقدام عجولانه آبی‌ها ممکن است برای آن‌ها گران تمام شود.

دلیل رونمایی رسمی استقلال از آلمدین زیلکیچ هم دقیقا به قوانین بین‌المللی برمی‌گردد، برای همین هم کادرفنی استقلال به ماندن این بازیکن بوسنیایی رضایت داده است. ودران کیوسفسکی هم در مصاحبه‌ای تاکیده کرده به قرارداد خود با استقلال متعهد است و نمی‌خواهد از این تیم جدا شود. از صحبت‌های کیوسفسکی کاملا مشخص است او به قوانین اشراف کامل دارد. آبی‌ها اگر بخواهند قرارداد این بازیکن را به صورت یک‌طرفه فسخ کنند، قطعا با محرومیت‌های سنگینی مواجه می‌شوند.

کوین یامگا هم مطمئنا از لیست استقلال، کنار گذاشته خواهد شد و مدیران باشگاه استقلال اعتقاد دارند کنار گذاشتن ستاره فرانسوی از لیست منع قانونی ندارد اما اگر یامگا بتواند از لحاظ پزشکی ثابت کند که می‌تواند برای تیم جواد نکونام به میدان برود، استقلال اجازه فسخ با این بازیکن را نخواهد داشت، مگر اینکه یامگا رضایت به جدایی بدهد.

می‌رسیم به منتظر محمد؛ بازیکن عراقی اخیرا نشان داده علاقه دارد با پیراهن استقلال به میدان برود و در فضای مجازی هم برای هواداران دلبری می‌کند. مدیران استقلال هم باتوجه به قوانین قطعا نمی‌توانند قرارداد منتظر را به صورت یک‌طرفه فسخ کنند. آبی‌ها یا باید رضایت منتظر را برای جدایی جلب کنند یا او را نگه دارند و از او بهره ببرند.

با دانستن این قوانین، می‌توان نتیجه گرفت لیست استقلال پر است و فسخ قرارداد با هر بازیکن خارجی می‌تواند موجب بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال شود. جلال الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو، رافائل سیلوا، منتظر محمد و دو خرید بوسنیایی سهمیه ۱+۵ استقلال را پر کرده‌اند و باید دید در نهایت استقلال می‌تواند یکی از این بازیکنان را راضی به جدایی کند یا نه.

5793