گزارش ویژه/ واکاوی دلیل اصلی دلخوری حسینی از باشگاه استقلال و هلدینگ؛ چرا باید تازه واردها، سه برابر من بگیرند؟

گزارش ویژه/ واکاوی دلیل اصلی دلخوری حسینی از باشگاه استقلال و هلدینگ؛ چرا باید تازه واردها، سه برابر من بگیرند؟

پایگاه خبری فوتبالی- خرید جنجالی استقلال، به طور غیرعمدی در اختلاف کاپیتان آبی‌ها با این باشگاه، نقش داشته است.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که شایعه شده سیدحسین حسینی از پرسپولیس پیشنهاد دریافت کرده، وضعیت ادامه همکاری او با استقلال، هنوز به صورت قطعی مشخص نشده و تا یکسری موارد حل نشود، سید حسین حسینی نمی خواهد برای استقلال بازی کند. البته او به خاطر داشتن قرارداد سر تمرین می آید اما به شدت از باشگاه و هلدینگ خلیج فارس ناراحت و شاکی است. 

داستان از این قرار است که رقم قرارداد کاپیتان فصل گذشته آبی‌ها، حدود 12 میلیارد تومان بوده که امسال به 15 میلیارد تومان می‌رسد. جدا از اینکه او به همراه بسیاری از بازیکنان (به غیر از بازیکنان یک مدیربرنامه شناخته شده) یکی دو میلیارد تومان هم از مبلغ قراردادش در فصل گذشته کم کرد تا استقلال بتواند سقف را رعایت کند.

در هر حال حسینی انتظار داشت که به عنوان کاپیتان استقلال و بازیکنی که فصل گذشته نمایش خوبی در ترکیب تیمش داشت، امسال با رقم بالاتری در جمع شاگردان نکونام بازی کند و عدد قراردادش برای فصل جدید اضافه شود. در واقع قرارداد قبلی، فسخ و قرارداد جدیدی با رقم جدیدتری بسته شود اما تا این لحظه این اتفاق نیفتاده است. البته که این فقط یک بخش ماجراست و بخش دیگر، به رامین رضاییان برمی‌گردد. اینکه چرا او برای باشگاه استقلال، 65 میلیارد تومان آب خورده اما باید سیدحسین حسینی به عنوان کاپیتان تیم و یک استقلالی قدیمی، به همان 15 میلیارد این فصل راضی شود.

گویا شرط خرید جنجالی استقلال این بوده که رقم قراردادش با تیم جدیدش، کمتر از پولی که قرار بود امسال از سپاهان بگیرد، نباشد.

جالب است بدانید که رامین در صورت ماندن در اصفهان، امسال می‌توانست 55 میلیارد تومان از این باشگاه بگیرد و البته یک فصل هم قرارداد داشته اما وقتی مورایس او را نخواست، باشگاه سپاهان برای او شرط رضایتنامه 15 میلیارد تومانی گذاشت. رقمی که پرسپولیس حاضر به پرداخت آن نشد اما استقلال حاضر شد! استقلال توانست 5 میلیارد تومان از رضاییان تخفیف بگیرد و قرارداد او را با رقم 50 میلیارد تومان ببندد! 50 میلیارد تومان به غیر از 15 میلیارد تومان رضایتنامه! در واقع استقلال 50 میلیارد تومان به رضاییان داده و 15 میلیارد تومان هم به سپاهان.

رسانه‌ای شدن جزئیات توافق مالی استقلال با رضاییان، نه تنها صدای سیدحسین بلکه صدای چند نفر از استقلالی‌های دیگر را هم درآورده که چرا باید پرداختی باشگاه به بازیکنانش، اینقدر با هم فرق داشته باشد. حق هم با سیدحسین حسینی است. البته فوتبالی قبلا اعلام کرده بود که رقم رضاییان 40 میلیارد تومان به علاوه 15 میلیارد تومان رضایتنامه است اما جزییات جدید نشان می دهد که او فقط خودش، 50 میلیارد تومان فقط برای یک فصل گرفته است! 

البته مشکل سیدحسین حسینی فقط رامین رضاییان نیست. زکی پور و فلاح هم قراردادهایی بالای 30 میلیارد تومان بسته‌اند و البته به احتمال زیاد بازیکنان جدیدی هم که استقلال با آنها قرارداد ببندند، در همین حد و حدود قرارداد می بندند حتی باشگاه استقلال هم مطالبات روزبه چشمی را پرداخت کرده و قرارداد جدیدی هم با او بسته است که از مفادش مطمئنا سیدحسین حسینی با خبر شده است. دیگر بازیکنان استقلال که قراردادهای زیر 15 و حتی 20 میلیارد تومانی دارند هم با این مساله به مشکل خورده اند و مطمئنا در طول فصل، این مشکلات به تیم ضربه می‌زند. در پرسپولیس قراردادها بین 20 تا 25 میلیارد تومان است و درویش تیم را همگن و یک سطح قرارداد می بندد و به همین دلیل هم بسیاری از شاه ماهی های فصل نقل و انتقالات از دست پرسپولیس پریدند و حتی چند بازیکن اصلی تیم هم از پرسپولیس جدا شدند.

همگن نبودن و در یک سطح نبودن قراردادها مشکلی است که پارسال، سپاهان شدیدا از آن ضربه خورد و تفاوت زیاد قراردادهای شاگردان مورایس با یکدیگر و شش بازیکنی که الحاقیه 60 میلیارد تومانی داشتند، حسابی سپاهان را بر هم ریخت و در نهایت باعث شد که این تیم نتواند در کورس قهرمانی باقی بماند و چندین هفته پشت سر هم باخت و کورس قهرمانی را از دست داد و حالا این نگرانی برای طرفداران استقلال وجود دارد که شاید آنها هم امسال از این قضیه متضرر شوند و البته اگر این روند ادامه داشته باشد، مطمئنا استقلال متضرر می‌شود!

1984