گزارش ویژه/ بررسی دلخوری های سرمربی استقلال از مدیرعامل جدید؛ از ماجرای اورونوف تا جمله قرار نبود نکونام در استقلال بماند!

گزارش ویژه/ بررسی دلخوری های سرمربی استقلال از مدیرعامل جدید؛ از ماجرای اورونوف تا جمله قرار نبود نکونام در استقلال بماند!

پایگاه خبری فوتبالی- رابطه جواد نکونام با مدیر عامل باشگاه استقلال آنقدرها هم به نظر می‌رسد بدون تنش نیست.

به گزارش فوتبالی، بالاخره روز شنبه باشگاه استقلال اعلام کرد فرشید سمیعی پس از جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال و انجام تشریفات اداری، رسما به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال منصوب شده است. سمیعی تا پیش از آن، به عنوان سرپرست مدیرعاملی به انجام امور محوله مشغول بود. البته این اتفاق در حالی افتاد که هم مخبر سرپرست ریاست جمهوری و هم خود پزشکیان به همه ارگانهای دولتی و زیرمجموعه هایشان دستور داده بودند تا پیش از مستقر شدن دولت جدید، عزل و نصبی انجام ندهند. به احتمال زیاد با تغییرات در وزارت نفت، هلدینگ خلیج فارس هم دچار تغییر و تحول خواهد شد و ممکن است ترکیب هیات مدیره و مدیرعامل و رییس هیات مدیره دچار تغییرات جدی شود.

در هر حال جواد نکونام هم که به نظر می رسید پس از کمپین های هواداری و انتقادها و اعتراض های هواداران به ماندنش، در استقلال نمی ماند با تصمیم هلدینگ خلیج فارس در استقلال ماند و حالا تمرینات پیش‌فصل را زیر نظر دارد و به موازات آن به دنبال تکمیل کردن فهرست بازیکنانش است.

فرشید سمیعی بعد از این که هلدینگ خلیج فارس به عنوان مالک جدید باشگاه علی خطیر را از مدیر عاملی استقلال برکنار کرد به طور موقت سرپرستی مدیر عاملی را بر عهده گرفت. از همان روزها اخبار ضد و نقیضی درباره وضعیت رابطه او با نکونام منتشر می‌شد.

از طرفی برخی می‌گفتند نکونام با سمیعی مشکل دارد اما از طرفی نکونام هرگز از مدیریت سمیعی انتقاد نکرده بود. این در حالی است که نکونام در دوران مدیریت خطیر و از همان روزهای اول حملات و مصاحبه های تندش را علیه مدیریت آغاز کرد و هر نوع گلایه‌ و شکایتی را که فکرش را بکنید علیه مدیریت باشگاه استقلال مطرح می‌کرد. با این وجود سکوت نکونام درباره نحوه عملکرد سمیعی باعث شده رابطه او سمیعی خوب به نظر برسد.

اما مثل اینکه واقعیت این است این رابطه‌ آنقدرها هم گفته می‌شود حَسَنه نیست! سایت روزنامه خبر ورزشی در گزارشی مدعی شده است که نکونام حداقل دو دلخوری بزرگ از سمیعی دارد.

 دلخوری اول او مربوط به زمانی است که سمیعی در تعریف ماجرای اورونوف در برنامه فوتبال برتر، خلاف ادعاهای یاران رسانه‌ای نکونام در برخی رسانه ها و فضای مجازی، گفته بود علی خطیر و هیات مدیره کار اورونوف را تمام کرده بودند اما یکی از دستیاران نکونام شبانه تماس گرفت و گفت دست نگه دارید. البته سمیعی در این ماجرا حقیقت را گفت. اتفاقا خود او آن شب وقتی فهمید دستیار نکونام به سرپرست تیم پیام داده اگر اورونوف را بدون تایید نکونام بخرید نیمکت نشین می‌شود، به علی خطیر مدیرعامل وقت گفته بود:"شما نگران نباش، شما اورونوف را بخر، نکونام جرات نمی‌کند او را سر تمرین راه ندهد و روی نیمکت بنشاند!." اما در حالی که خطیر قرارداد را امضا کرده بود، یک نفر از طرف سرمربی استقلال که خودش عضو کادرفنی استقلال بود و همین الان هم هست با مدیر برنامه ایرانی اورونوف تماس گرفت و گفت اگر بدون تایید نکونام به استقلال بیاید، نیمکت نشین و حتی ممکن است سکونشین شود و همین تهدید باعث شد اورونوف قید استقلال را بزند و سر از پرسپولیس دربیاورد. در هر حال سمیعی همان شب در ماجرای اورونوف راست گفت که این ماجرا باعث ناراحتی نکونام شده است.

اما دومین دلخوری نکونام از سمیعی باز هم مربوط به مصاحبه سمیعی با برنامه مجله فوتبال شبکه خبر سیماست. گفته می‌شود نکونام بابت مصاحبه فرشید سمیعی در شبکه خبر و بازنشر آن در رسانه های رسمی‌استقلال از سرپرست موقت باشگاه دلخور است. همان مصاحبه‌ای که سمیعی در آن تاکید کرده بود جواد نکونام قرار نبود سرمربی استقلال بماند و در مقطعی که نکونام بنا به دلایلی دیگر سرمربی استقلال نبود و بنا بود سیدحسین حسینی هم در استقلال نباشد، مالک باشگاه، یک دروازه‌بان خارجی و یک مهاجم خارجی دیگر برای استقلال خرید.

نکونام البته قبلا با مدیر عامل پیشین استقلال یعنی علی خطیر مشکلات زیادی داشت که هرگز در بیان آن مشکلات خویشتن‌داری نمی‌کرد اما در مورد سمیعی فعلا موضوع در حد گلایه و دلخوری هایی است که هنوز رسانه ای نشده است.

1359