گزارش ویژه؛ ایمان عالمی با شانس بالا و آتیلا حجازی با شانس کم تنها گزینه‌های سرپرستی استقلال

گزارش ویژه؛ ایمان عالمی با شانس بالا و آتیلا حجازی با شانس کم تنها گزینه‌های سرپرستی استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- مشکل سرپرستی تیم فوتبال باشگاه استقلال که در لیگ گذشته به وجود آمد هنوز حل نشده است.

به گزارش فوتبالی، باشگاه استقلال از اواسط فصل گذشته دچار چالش عجیبی شد که به نظر نمی‌رسید چندان بزرگ و غیر قابل حل باشد اما به شکل عجیبی تلاش‌ها برای رفع این مشکل به جایی نرسیده است و به نظر می‌رسد باشگاه استقلال در این مورد طلسم شده است.

این مشکل، انتخاب و معرفی سرپرست تیم فوتبال باشگاه استقلال است. از قبل از شروع لیگ بیست و سوم علی سامره سرپرست استقلال بود اما او در نیم‌فصل و پس از آن که دید اختلافاتش با جواد نکونام حل شدنی نیست استعفا داد و رفت. گفت‌وگوی مفصل سامره با پایگاه خبری فوتبالی درباره اتفاقاتی که در دوران سرپرستی‌اش در استقلال افتاد و البته پس از پایان لیگ او این گفت‌وگوی جنجالی را انجام داد باعث شد تا اکثر کسانی که برای این کار گزینه می‌شدند از حضور در استقلال به عنوان سرپرست واهمه داشته باشند. این موضوعی بود که کمتر کسی باور می‌کرد اما با توجه به این که تقریبا دو هفته از آغاز تمرینات استقلال می‌گذرد اما هنوز این تیم سرپرست ندارد.

شاید جواد نکونام فکر نمی‌کرد نصرالله خواجه‌گیری که پس از کناره‌گیری سامره همزمان مدیر اجرایی و سرپرست استقلال شد با برکناری علی خطیر از همه سمت‌هایش استعفا کند. اما او که هم با خطیر وهم با نکونام روابط خوبی داشت در اعتراض به عملکرد هلدینگ و هیات مدیره باشگاه دیگر بر سر تمرینات حاضر نشد و خواجه گیری هم باشگاه را ترک کرد.

در آن دوران باشگاه استقلال به شدت به دنبال این بود که آتیلا حجازی را به عنوان سرپرست جدید استقلال معرفی کند اما فرشید سمیعی بدون استعلام از نهادهای مربوطه حجازی را به عنوان سرپرست معرفی کرد اما مجوز فعالیت او صادر نشد و حتی سازمان لیگ هم نتوانست برای او کارت سرپرستی برای نشستن روی نیمکت صادر کند و کیانوش رحمتی که یکی از دستیاران جواد نکونام است تا پایان مسابقات وظایف سرپرستی تیم را انجام داد.

باشگاه استقلال تا همین چند روز پیش هم به دنبال اخذ مجوز فعالیت آتیلا حجازی بود و هر چند خود آتیلا یکی دو بار در گفت‌وگوی اختصاصی با فوتبالی اعلام کرده که مشکلی برای مجوز ندارد اما تا این لحظه باشگاه استقلال او را به صورت رسمی به عنوان سرپرست معرفی نکرده است. این در حالی است که آتیلا حجازی پیش از سفر اخیرش به ترکیه هر روز به باشگاه می‌رفت تا تکلیفش مشخص شود و به خبرنگاران می‌گفت که کارش درست شده و همچنان سرپرست استقلال است! اما همچنان رسانه‌های رسمی باشگاه خبری مبنی بر سرپرست شدن آتیلا منتشر نکرده‌اند.

در همین اثنا نام فراز فاطمی بود برای سرپرستی استقلال مطرح شد که فاطمی بازیکن سابق استقلال از باشگاه خواست تا چند روز فکر کند و بعد پاسخ بدهد. در زمانی که باشگاه منتظر پاسخ فاطمی بود نام ایمان عالمی مطرح شد. در یکی دو روز گذشته هم برخی رسانه‌ها از ایمان عالمی پیشکسوت باشگاه استقلال به عنوان گزینه جدید سرپرستی استقلال نام برده‌اند. این خبر نه بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته است و نه بازخورد خاصی پیدا کرده است. اما با توجه به عدم پیگیری فراز فاطمی نشان می‌دهد که فاطمی تمایلی به سرپرستی استقلال ندارد. 

در روزهای گذشته باشگاه استقلال با ایمان عالمی تماس گرفته و ظاهرا یکی دو بار هم با سمیعی جلسه داشته است. ایمان عالمی فصل گذشته پس از کناره‌گیری برای قبول کردن سرپرستی به باشگاه رفت اما در نهایت خواجه‌گیری با حفظ سمت مدیریت اجرایی، سرپرست استقلال شد.

به نظر می‌رسد با توجه به مشکلاتی که آتیلا حجازی ممکن است داشته باشد ایمان عالمی شانس بیشتری نسبت به او برای رسیدن به این پست دارد. 

در هر حال حالا باید نکونام و سمیعی انتخاب کنند که از بین عالمی و حجازی کدام یک سرپرست استقلال باشند. هفته آینده استقلال به ترکیه می‌رود و تیم نمی‌تواند بدون سرپرست باشد. قبل از سفر به ترکیه سرپرست استقلال باید انتخاب شود. 

1359