بازگشت علی کریمی به استقلال؟ 99 درصد منتفی شد!

بازگشت علی کریمی به استقلال؟ 99 درصد منتفی شد!

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می رسد، علی کریمی شانسی برای بازگشت به استقلال در فصل آینده ندارد.

به گزارش فوتبالی، چند روزی می‌شود که علی کریمی سوژه برخی گمانه‌زنی‌های نقل و انتقالاتی شده است.

داستان از جایی شروع شد که هافبک کایسری اسپور ترکیه در گفت و گوهای غیررسمی اعلام کرد در صورتی که استقلال بتواند پول رضایتنامه او را به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت کند، از بازگشت به لیگ برتر استقبال خواهد کرد. البته تا این لحظه به صورت رسمی از عدد رضایت نامه او رونمایی نشده است.

فوتبالی به اطلاعات دسته اولی دست پیدا کرده که نشان می دهد علی کریمی به این راحتی ها نمی تواند به استقلال بازگردد.

اول باید این را در نظر بگیرید که با توجه قرارداد علی کریمی، او سه سال دیگر با باشگاه کایسری اسپور تحت قرارداد است و به همین دلیل، استقلال کار راحتی برای جلب نظر باشگاه ترکیه‌ای ندارد.

طبق اطلاعات فوتبالی، باشگاه کایسری اسپور به استقلال اعلام کرده که مبلغ رضایتنامه این بازیکن برای جدایی قطعی، 600 هزار دلار است.

بر فرض اینکه استقلال، این پول را به حساب باشگاه ترکیه‌ای واریز کند، باید سقف قراردادش را برای علی کریمی کنار بگذارد که همین موضوع، جذب احتمالی این بازیکن را تبدیل به یک پروژه بسیار هزینه‌بر برای آبی‌ها کرده است. علی کریمی مطمئنا زیر 30 میلیارد تومان در یک سال با استقلال به توافق نخواهد رسید. پس آزادکردن کریمی امکانپذیر و البته عقلانی نیست. 

گویا استقلال به باشگاه ترکیه‌ای پیشنهاد داده که به جای دریافت رضایتنامه کریمی به صورت قطعی و آزادسازی کریمی، حاضر است این بازیکن را به صورت قرضی جذب کند تا به جای پرداخت 600 هزار دلار، 200 هزار دلار پرداخت کند و البته دستمزد کریمی را بدهد که اگر همان مبلغ 30 میلیارد تومان درنظر بگیریم (کف دستمزد درخواستی) کریمی برای استقلال در فصل پیش رو، حدود 42 میلیارد تومان درمی‌آید.

 منتها از بدشانسی آبی‌ها، با توجه به بسته بودن پنجره باشگاه کایسری اسپور، آنها نمی‌توانند بازیکنانشان را به صورت قرضی به تیم دیگری بدهند و فقط باید آنها را به صورت قطعی و با دریافت پول بند آزادسازی راهی تیمهای دیگر کنند.

به همین دلیل، بازگشت علی کریمی به استقلال را باید منتفی دانست مگر اینکه استقلالی ها حاضر شوند 600 هزار دلار مدنظر باشگاه کایسری اسپور را به حساب باشگاه ترکیه‌ای واریز کنند و حدود 30 تا 35 میلیارد تومان به علی کریمی، دستمزد بدهند که البته این ماجرا هم غیرممکن به نظر می‌رسد.

1984