رضاییان و تلاش برای شکستن طلسم شماره 10 استقلال

رضاییان و تلاش برای شکستن طلسم شماره 10 استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- چند روز پیش رامین رضاییان به استقلال پیوست و حالا بر اساس عکس‌های منتشر شده از تمرینات این تیم، پیراهن شماره 10 لیگ بیست و چهارم آبی پوشان را رضاییان بر تن خواهد کرد.  

به گزارش فوتبالی، یاغی جدید فوتبال ایران، حالا با پوشیدن شماره 10 استقلال امیدوار است طلسم عملکرد ضعیف شماره 10 های این تیم در چند سال اخیر را بشکند. بازیکنانی که در سالیان اخیر این شماره را پوشیده‌اند به جز مهدی قایدی، مابقی عملکرد چندان درخشانی نداشته‌اند و اکثرا خیلی زود از این تیم جدا شده‌اند. به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به همه آنانی که شماره 10 آبی پوشان پایتخت را در این چند ساله بر تن کرده‌اند و عملکردی که به ثبت رسانده‌اند. 

سال 1394: سجاد شهباززاده 

او در دومین فصل حضورش در استقلال موفق شد در 26 بازی، 7 گل بزند و 8 پاس گل بدهد و با این که هم او و هم استقلال دستشان از کسب جام کوتاه ماند اما، او برترین گلزن استقلال تحت هدایت پرویز مظلومی در پایان فصل لقب گرفت.   

سال 1395: آرش افشین 

او که با انتقالی پر سر و صدا از فولاد به استقلال پیوست و شاگرد علی منصوریان در لیگ شانزدهم شد اصلا ایام خوبی را در این تیم پشت سر نگذاشت و با سه بازی در لیگ برتر و سه بازی در جام حذفی با پیراهن استقلال و بدون گل زده و بدون پاس گل، در انتهای نیم فصل از این تیم جدا شد.  

سال 1396: سجاد شهباززاده 

اولین بازگشت شهباززاده به استقلال خوش‌یمن نبود و او که در لیگ ترکیه هم روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته بود در این سال به استقلال برگشت اما باز هم عملکرد خوبی نداشت و در پایان نیم فصل همان سال، با هشت بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی، بدون گل زده از جمع آبی پوشان جدا شد. 

سال 1397: روح الله باقری 

او از خونه به خونه بابل به استقلال آمد و در هفته‌های ابتدایی نیز بسیار اثرگذار ظاهر شد اما رفته رفته عملکردش انتظارات شفر سرمربی وقت استقلال را جلب نکرد و او در نیم فصل دوم حتی یک دقیقه هم موفق به بازی نشد و در نهایت در پایان لیگ هجدهم با مجموع 17 بازی برای استقلال در تمام رقابت‌ها و ثبت 3 گل و 3 پاس گل از این تیم جدا شد.  

سال 1398: مهدی قایدی  

شماره 10 استقلال در شرایطی به این بازیکن جوان رسید که بسیاری از پیشکسوت‌ها نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان دادند اما باشوی کوچک آن قدر درخشید که منتقدین از این نظر خود پشیمان شدند. او در مجموع همه رقابت‌ها در آن سال، در 41 بازی به میدان رفت و موفق شد 15 گل بزند و 9 پاس گل بدهد. 

سال 1399: مهدی قایدی  

درخشش قایدی در لیگ نوزدهم به لیگ بیستم انتقال پیدا کرد و او در این سال نیز با پیراهن شماره 10 استقلال، موفق شد در 40 بازی در تمامی رقابت‌ها، 9 گل بزند و 9 پاس گل بدهد. او در پایان این فصل از استقلال جدا شد و به امارات رفت و لژیونر شد. 

سال 1400: امین قاسمی نژاد 

بمب نقل و انتقالاتی آن فصل که سرخابی‌های پایتخت بر سر جذبش جنگ داشتند در نهایت آبی‌پوش شد و به شماره 10 استقلال رسید اما او فقط در فصل نقل و انتقالاتی سر و صدای زیادی به پا کرد. قاسمی‌نژاد در آن فصل با پیراهن استقلال در تمامی رقابت‌ها، مجموعا 12 بار به میدان رفت و یک گل و یک پاس گل از خود به ثبت رساند.  

سال 1401: سجاد شهباززاده 

شهباززاده بعد از 5 فصل دوری از استقلال، برای بار دوم به این تیم بازگشت اما باز هم عملکرد قابل دفاعی از خود به نمایش نگذاشت و در مجموع در تمامی رقابت‌ها، 19 بار به میدان رفت و تنها یک پاس گل به ثبت رساند.  

سال 1402: پیمان بابایی 

بابایی که یک فصل با پیراهن شماره 18 در استقلال بازی کرد در فصل دوم و در لیگ بیست و سوم پیراهن شماره 10 را پوشید اما در مجموع 19 بازی که به میدان رفت موفق شد تنها 1 گل به ثمر برساند.  

سال 1403: رامین رضاییان 

در اتفاقی دور از انتظار، با این که یک روز قبل از رسمی شدن انتقال رضاییان به استقلال، تصاویر ماشاریپوف با پیراهن شماره 10 استقلال در تمرینات منتشر شد اما پس از رسمی شدن انتقال یاغی پنجاه و سوم، رسانه باشگاه استقلال اعلام کرد که رضاییان شماره 10 لیگ بیست و چهارم استقلال خواهد بود. رامین پیش از این نیز در تیم السیلیه در لیگ ستارگان قطر، پیراهن شماره 10 را می‌پوشید که موفق شد در این تیم در طی دو فصل، در 34 مسابقه، 7 گل بزند و 2 پاس گل بدهد. او حالا امیدوار به درخشش در پیراهن استقلال است تا علاوه بر ادامه دادن روزهای پر فروغش در فوتبال حرفه‌ای، طلسم پیراهن شماره 10 استقلال را نیز از بین ببرد.

7899