آمار خاص پله، مارادونا و لیونل مسی در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان

آمار خاص پله، مارادونا و لیونل مسی در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان

پایگاه خبری فوتبالی- سه اسطوره فوتبال جهان با آماری مشابه تیم های ملی خود را در مسیر قهرمانی همراهی کردند.

به گزارش فوتبالی، لیونل مسی در جام جهانی ۲۰۲۲، دیگو مارادونا در جام جهانی ۱۹۸۶ و پله در جام جهانی ۱۹۷۰، هر سه کشورش خود یعنی آرژانتین و برزیل را بر بام فوتبال جهان نشاندند. نکته جالب در این قهرمانی‌ها، این است که هر سه اسطوره، با پیراهن‌ های شماره ۱۰، روی ۱۰ گل تیم‌ خود در آن تورنمنت خاص تأثیرگذار بودند.

در جام جهانی ۱۹۷۰ درخشش پله اسطوره فقید فوتبال جهان با تیم رویایی برزیل که به عقیده کارشناسان یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبال جهان بود به قهرمانی مقتدرانه در رقابت های جام جهانی رسید و این ستاره بزرگ فوتبال جهان توانست بهترین بازیکن مسابقات باشد. در جام جهانی ۱۹۸۶ نیز دیگو مارادونا ستاره فقید تیم ملی فوتبال آرژانتین که به اعتقاد بسیاری برترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان است یک تنه آلبی سلسته را به قهرمانی جام جهانی رساند و تأثیرگذارترین ستاره آن مسابقات بود. اما لیونل مسی پس از حدود چهار دهه دوباره خاطره دیگو مارادونا را زنده کرد و توانست آرژانتین را با همراهی دیگر ستاره های این تیم به مقام قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ برساند و افتخارات فوتبالی خود را تکمیل کند.

شاید لیونل مسی هنوز این فرصت را داشته باشد تا در سن ۳۹ سالگی در جام جهانی ۲۰۲۶ برای تیم ملی آرژانتین به میدان برود و یکبار دیگر دنیا را از دیدن فوتبال خود متحیر کند.

۱۰۰۹