رکوردشکنی ستاره اسپانیا و شش آقای گل؛ بررسی ترین‌های یورو 2024

رکوردشکنی ستاره اسپانیا و شش آقای گل؛ بررسی ترین‌های یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی- رقابت‌های یورو 2024 با قهرمانی تیم ملی اسپانیا به پایان رسید و حالا به بررسی ترین‌های این مسابقات که توسط بازیکنان به ثبت رسید می‌پردازیم.

به گزارش فوتبالی، مسابقات یورو 2024، با پیروزی دو بر یک تیم ملی اسپانیا بر انگلیس به پایان رسید و ماتادورها در نهایت توانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. اما این بازی‌ها از حیث آمارهای فردی نیز جالب توجه بود، چرا که یک بازیکن 17 ساله در آن بهترین پاسور شد و شش بازیکن در کنار همدیگر عنوان آقای گلی را به دست آوردند.

کودی خاکپو از هلند، دنی اولمو از اسپانیا، ایوان شرانز از اسلوانی، جمال موسیالا از آلمان، هری کین از انگلیس و جرجس میکاتادزه از گرجستان، در کنار همدیگر آقای گل مسابقات شدند و کفش طلا را به دست آوردند. همچنین لامین یامال 17 ساله، با ارسال 4 پاس گل، بهترین پاسور این مسابقات شد. در تاریخ فوتبال اسپانیا، هیچ بازیکنی نتوانسته بود در یک یورو بیشتر از 3 پاس گل بدهد. او همچنین با خلق 19 موقعیت، از این حیث نیز بهترین شد.

اما دیگر آمارها نیز جالب توجه است. کیلیان امباپه با 24 شوت، بیشترین شوت را روانه دروازه رقبا کرد. او همچنین 46 بار توپ را در محوطه جریمه حریف لمس کرد که بیشتر از هر بازیکن دیگری بود.

ویرجیل فن دایک، مدافع و کاپیتان تیم ملی هلند، با بردن 19 دوئل هوایی، بیشتر از هر بازیکن دیگری در دوئل‌های هوایی موفق بود. دکلان رایس نیز با 19 تکل، بیشترین تکل موفق را به ثبت رساند. جیورجی مامارداشویلی، 30 سیو به ثبت رساند و بیشتر از هر گلر دیگری مانع گل خوردن تیمش شد.

 1428