تیم برتر یورو 2024 با حضور شش اسپانیایی و فقط یک انگلیسی

تیم برتر یورو 2024 با حضور شش اسپانیایی و فقط یک انگلیسی

پایگاه خبری فوتبالی - یوفا تیم برتر یورو 2024 را اعلام کرد که حضور اعضای تیم ملی اسپانیا به عنوان قهرمان یورو در این تیم پرشمار است.

به گزارش فوتبالی، کوکوریا، رودریگو هرناندز، اولمو، لامین یامال، نیکو ویلیامز و فابیان رویز از تیم ملی اسپانیا در این تیم قرار گرفتند که البته کارواخال، لاپورت یا اونای سیمون نیز می توانستد در این تیم جای بگیرند.

در تیم برتر اسپانیا در یورو 2008 ، شش اسپانیایی در تیم برتر یورو بودند و در 2012 نیز پنج اسپانیایی در این تیم بودند. تیم برتر یورو از نگاه یوفا بدین شرح است: مایک ماینیان، کایل واکر، مانوئل آکانجی، ویلیام سالیبا، مارک کوکوریا، دنیل اولمو، رودریگو هرناندز، فابیان رویز، لامین یامال، جمال موسیالا و نیکو ویلیامز. 

البته غایبان لیست نیز مورد توجه قرار گرفته اند. مثلا هیچ عضوی از تیم ملی هلند شامل گاکپو در لیست نیستند و بلینگام نیز در ترکیب حضور ندارد. واکر تنها نماینده انگلیس است که البته حضور او و خط خوردن دنی کارواخال نیز اتفاق قابل توجهی است.

کمیته کارشناسان یوفا برای انتخاب تیم برتر یورو بدین شرح بوده اند: الیوشا آسانوویچ، رافا بنیتز، فرانک دی بوئر، پکی بونر، فابیو کاپلو، ژان فرانسوا دومرگ، آورام گرانت، آیتور کارانکا، یوان لوپسکیو، دیوید مویس، مایکل اونیر و اوله گونار سولشر.

4125