گزینه‌های محتمل طلای پاریس/ شیرشاه کشتی به دنبال دومین طلای المپیک

گزینه‌های محتمل طلای پاریس/ شیرشاه کشتی به دنبال دومین طلای المپیک

پایگاه خبری فوتبالی- اتحادیه جهانی کشتی در تحلیل خود سه آزادکار را محتمل‌ترین گزینه‌های کسب طلای المپیک عنوان کرد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات کشتی المپیک در بخش‌های آزاد و فرنگی مردان و زنان از ۱۵ تا ۲۱ مرداد در شهر پاریس برگزار می‌شود و کشتی ایران با ۱۱ نماینده در این آوردگاه بزرگ یکی از مدعیان جدی کسب مدال در اوزان مختلف به شمار می‌رود. گوش‌شکسته‌های ایرانی در کشتی فرنگی ۶ سهمیه و در کشتی آزاد پنج سهمیه کسب کرده‌اند.

رقابت کشتی المپیک در حالی از اواسط مرداد پیگیری خواهد شد که روس‌ها یکی از غایبان اصلی در این رویداد جهانی به شمار می‌روند. کمیته بین‌المللی المپیک پس از آنکه در ابتدا ورزشکاران روس را به‌ دلیل حمله مسکو به کی‌یف، از حضور در المپیک منع کرد، تصمیم گرفت تا اجازه دهد تعداد محدودی از آنها به عنوان ورزشکار بی‌طرف و با پرچم بی‌طرف در این رویداد حاضر شوند اما در اعتراض به تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، روس‌ها بازی‌های امسال را تحریم کردند.

اتحادیه جهانی کشتی با اشاره به گزینه‌های محتمل کسب طلای المپیک پاریس نوشت: در کشتی آزاد مردان ۹۷ کشتی‌گیر برای کسب ۶ مدال طلا پاریس به رقابت خواهند پرداخت. رقابت امسال نشان می‌دهد که هیچ یک از قهرمانان المپیک توکیو در پاریس حضور ندارد. البته قهرمانان سابق المپیک ۲۰۱۶ از جمله حسن یزدانی، کایل اسنایدر آمریکایی و طاها آکگول ترکیه‌ای به دنبال دومین طلای المپیکی خود در اوزان ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم در پاریس هستند.

المپیک پاریس همچنین آخرین حضور برخی چهره‌های جهانی در عرصه بین‌المللی خواهد بود اما عنوان‌داران المپیکی از جمله ری هیگوچی ژاپنی، حاجی علی‌اف آذربایجانی، فرانک چامیزو ایتالیایی، کایل دیک آمریکایی، گنو پتریاشویلی گرجستانی و امیرحسین زارع نیز برای کسب نخستین طلای المپیک تلاش خواهند کرد. در بازی‌های المپیک پاریس، آمریکا و جمهوری آذربایجان با ۶ سهمیه کامل حضور دارند.

2636