سعید دقیقی در گفت‌و‌گو با فوتبالی: انزلی شبیه ونیز ایتالیا است/سرباز ملوان باید به این تیم احترام بگذارد

سعید دقیقی در گفت‌و‌گو با فوتبالی: انزلی شبیه ونیز ایتالیا است/سرباز ملوان باید به این تیم احترام بگذارد

پایگاه خبری فوتبالی – سرمربی جوان ملوان، قصد دارد تیمی هجومی را در فصل آینده روانه میدان کند.

به گزارش فوتبالی، سعید دقیقی بعد از عملکرد خوبش در شمس آذر، مورد توجه باشگاه ملوان قرار گرفت تا جانشین مهدی تارتاری شود که فصل گذشته، روزهای خوبی را در انزلی تجربه کرد و حالا تیمی را به سعید دقیقی سپرده که انتظارها از آن، بالا رفته است.

سرمربی جدید ملوان، صحبتهایش با خبرنگار فوتبالی را از مرور عملکردش در شمس آذر شروع می‌کند. او با تشکر از مدیران و هواداران تیم سابقش می‌گوید:" در سه سال، تیمی که در آستانه سقوط به لیگ دو قرار داشت را به رده نهم رساندم و سال دوم موفق به قهرمانی با این تیم شدم آن هم در شرایطی که آقای گل، آقای پاس گل و بهترین خط حمله لیگ یک مربوط به تیم ما بود."

دقیقی که فصل گذشته با شمس آذر در لیگ برتر حضور داشت، صحبتهایش را اینگونه ادامه می‌دهد:" با وجود کسر امتیاز و با حداقل بودجه و با شرایطی که باشگاه مشکلات زیرساختی داشت و مجبور به فروش برخی بازیکنانش شد، به معنای واقعی در جدول امتیازی، پنجم شدیم. کاری کردیم که نشدنی بود. با ظرفیتی که داشتیم و با توجه به اینکه 95 درصد بازیکنانمان اولین سال حضورشان در لیگ برتر را تجربه می‌کردند، می‌توان بگویم که بی‌نظیر بودیم.این خیلی مهم بود فوتبال را با جذابیت بالا ایجاد کنیم و تماشاگران را به ورزشگاهها بکشانیم در ادامه کیفیت فوتبال ما باعث شد که تبدیل واژه تماشاگر به هوادار در بین مردم نهادینه شود.

یکی از دلایلی که شمس آذر را پدیده فصل قبل لیگ برتر کرد، سبک بازی این تیم بود. توضیح دقیقی را بخوانید:" نوع بازی ما با توجه به شرایطی که داشتیم آنقدر زیبا بود که می‌شد بیشتر در موردش صحبت شود. شاید اگر این فوتبال در یک کشور اروپایی دیده می‌شد، خیلی بیشتر مورد بحث کارشناسی قرار می‌گرفت."

در حالیکه مسئولان شمس آذر از ادامه همکاری با دقیقی استقبال می‌کردند او ترجیح داد راهی انزلی شود:" از تیم‌های مختلفی پیشنهاد داشتم اما انتخاب من ملوان بود. شهر انزلی و مردمانش  را خیلی دوست دارم شهر بسیار زیبایی است. امیرعلی نبویان چه جالب انزلی را به ونیز ایران تشبیه کرده است. ملوان تیم باریشه‌ و اصیلی است و بزرگانی نظیر بهمن صالح‌نیا ، غفور جهانی ، نصرت ایراندوست ، عزیز اسپندار ، نادر عزت‌اللهی و زنده‌یاد نیاکانی و سیروس قایقران در آن حضور داشتند."

دقیقی به جز ملوان، علاقه ویژه‌ای به هواداران این تیم هم دارد:" فوتبال در خون مردم انزلی است. در واقع انزلی را با ملوان و ملوان را با انزلی می‌شناسند و این عامل مهمی است. اینکه بدانی بهترین تماشاگران دنیا را داری و مردم انزلی از اعماق تیمشان را دوست دارند حال دلت رو خوب می‌کند."

دقیقی قصد دارد تیمی هجومی را در فصل آینده روانه میدان کند:" به فوتبال ایران قول می‌دهم  بازی سر تا سر هجومی پر از هیجان خواهیم داشت. هدف اولیه ما کسب امتیازات بیشتر نسبت به فصل قبل است و در ادامه به افق‌های بالاتر هم فکر می‌کنیم. اگر یک سوم امکانات ، انضباط اداری و مالی تیم‌های متمول داشته باشیم، شاید بتوانیم به رتبه‌ای بی‌نظیر هم برسیم."

با توجه به اینکه ملوان امکان استفاده از بازیکنان سرباز را دارد، دقیقی امیدوار است که آنها با تمام وجود برای این تیم بازی کنند:" تمامی این بازیکنان سرباز باید از اعماق وجود و با تمام تمرکز در خدمت ملوان باشند. چند روز پیش محمد عمری مصاحبه‌ای کرده بود که برایم جالب نبود. عمری یا هر بازیکن دیگر از هر تیمی که به جمع ما اضافه می‌شود باید بداند وقتی لباس ملوان را می‌پوشد، باید قدرشناس باشد و متعهد. سرباز یا غیر سرباز فرقی نمی‌کند و بازیکن بدون حس تعلق و تعهد در تیم جایی ندارد."

سوال آخر خبرنگار فوتبالی از دقیقی این بود که آیا ملوان می‌تواند سکوی پرتاب او باشد؟ پاسخ این مربی را بخوانید:"  من با افتخار ملوانی هستم و خودم را انزلی‌چی می‌دانم. عشق و علاقه‌ای که در این چندروز از ملوان دیده ام وظیفه من را محکم‌تر و مهم‌تر کرده که بتوانم باعث خوشحالی این عزیزان شوم. آقای دنیامالی حرف قشنگی زده و گفته فوتبال بخشی از زندگی انزلی‌چی‌هاست. من این قول را می‌دهم که همه توانم را برای موفقیت تیم بگذارم. با همه‌ اینها دوست دارم زمانی برسد که در آینده سرمربی تیم ملی شوم."

گفت و گو از مریم صمدی

6768