هشتمین سرمربی گل‌گهر در لیگ برتر؛ در جستجوی روزهای خوش ایرانی

هشتمین سرمربی گل‌گهر در لیگ برتر؛ در جستجوی روزهای خوش ایرانی

پایگاه خبری فوتبالی - از هشتمین سرمربی گل‌گهر در ششمین فصل لیگ برتری بودن این تیم رونمایی شد: مهدی تارتار. 

به گزارش فوتبالی، ماموریت سرمربی موفق فصل قبل ملوان، جلوگیری از تکرار روزهای تلخ خارجی‌ها در این تیم است شامل دوران بدون برد وینکو و اوزونیدیس. تارتار با تکرار روزگار خوب گل‌گهر با قلعه‌نویی، فصل موفقی را در سیرجان سپری خواهد کرد.

* لیگ 19

  اولین سرمربی گل‌گهر در تاریخ لیگ برتر، وینکو بگوویچ بود. پیرمرد کروات، خودش سیرجان را به بالاترین سطح فوتبال ایران رسانده بود و پاداشش را با حضور در لیگ برتر گرفت. این همکاری اما خیلی زود و پس از تنها 6 بازی تمام شد وقتی گل‌گهر رنگ برد را ندید: 3 مساوی و 3 باخت. مجید جلالی راهی سیرجان شد تا عملیات بقا را رهبری کند و کرد.

 گل‌گهر با او 7 برد، 9 مساوی و 8 باخت کسب کرد و فصل را روی پله دهم تمام کرد: ضعیف‌ترین عملکرد در تاریخ لیگ برتر.

* لیگ 20

  درحالیکه همه منتظر پایان دوراه مربیگری امیر قلعه‌نویی بودند، او که فصل قبل از سپاهان برکنار شده بود با قراردادی 3 ساله راهی سیرجان شد تا آخرین پروسه 3 ساله‌اش را اجرا کند. تیمی که فصل قبل 33 امتیاز گرفته بود در فصل اول حضور قلعه‌نویی، 45 امتیاز گرفت و روی پله پنجم به کارش پایان داد.پ

* لیگ 21

  قلعه‌نویی در این فصل هم روی نیمکت گل‌گهر ماند، فصلی که بیشتر به واسطه قصه اریک بایناما در اذهان باقی است. گل‌گهر این بار هم صاحب رتبه بهتری شد: چهارم. این بهترین رتبه آنها در تاریخ لیگ برتر است که با 51 امتیاز کسب شد. امتیازی که با احتساب بردن سپاهان و تساوی با استقلال به 55 می‌رسید اگر آن اتفاق رقم نمی‌خورد. 

* لیگ 22

  قلعه‌نویی برای سومین سال قراردادش هم در سیرجان ماند تا این بار رتبه بهتری کسب کند ولی این اتفاق رقم نخورد و گل‌گهر درنهایت تیم ششم فصل شد. آنها تا پایان هفته بیست و سوم، امیر قلعه‌نویی را به عنوان سرمربی داشتند ولی با حضور او روی نیمکت تیم ملی، هدایت تیم‌شان را به سعید الهویی سپردند که در 7 بازی فقط 5 امتیاز گرفت.

* لیگ 23

  با پایان دوران قلعه‌نویی، گل‌گهر دوباره به سمت استخدام سرمربی خارجی رفت. انتخاب آنها، مارینوس اوزونیدیس یونانی بود که شروع خوبی داشت ولی با یک پایان بسیار ضعیف، لیگ را روی پله نهم تمام کرد. گل‌گهر در هیچکدام از بازیهای لیگ برتری‌اش در سال 1403 برنده نشد و در نیمه‌نهایی جام حذفی هم شکست خورد.

عکس از جواد نادری‌پور

5390