آمار امیدوارکننده تیم ملی انگلیس در شهر برلین

آمار امیدوارکننده تیم ملی انگلیس در شهر برلین

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی انگلیس در حالی یکشنبه شب در دیدار پایانی یورو 2024 در برابر اسپانیا قرار می‌گیرد که تا به حال در شهر برلین شکستی تجربه نکرده است.

به گزارش فوتبالی، شاید یکشنبه شب زمان مناسبی باشد برای پایان دادن به یک حسرت طولانی‌مدت. انگلیسی‌ها که تا به حال موفق به کسب قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا نشدند، با غلبه بر تیم ملی هلند، حالا برای دومین دوره پیاپی در یک قدمی کسب آن قرار دارند. در دوره قبلی، شاگردان گرت ساوت گیت در ضربات پنالتی قافیه را به تیم ملی ایتالیا واگذار کردند تا حسرت مردم انگلیس طولانی‌تر شود.

آن‌ها حتی از 1966 تا به الان هم هیچ جام معتبر بین‌المللی به دست نیاوردند. حتی در تورنمنت کم‌اهمیتی همچون لیگ ملت‌های اروپا هم نتوانستند توفیق خاصی به دست بیاورند. حالا سوال اینجاست که آیا ساوت گیت و پسرانش می‌توانند این طلسم 58 ساله را بشکنند یا خیر؟ مخصوصا حالا که باید در برابر اسپانیا، یکی از موفق‌ترین تیم‌های قرن 21 قرار بگیرند.

با این‌که اکثر آمارها بر علیه تیم ملی انگلیس هستند، اما سه شیرها یک رکورد امیدوارکننده در شهر برلین دارند. آن‌ها تا به حال در این شهر شکست نخوردند. تیم ملی انگلیس تا به امروز 6 مرتبه در شهر برلین به میدان رفته که حاصلش 4 پیروزی و 2 تساوی بوده است.

در مجموع باید گفت انگلیسی‌ها از کشور آلمان خاطرات خوشی دارند. یکی از تاریخی‌ترین پیروزی‌هایشان در خاک آلمان، مربوط به برتری 5 گله مقابل مانشافت در ورزشگاه المپیک مونیخ است. حالا آن‌ها این فرصت را دارند تا در خاک رقیب و دشمن همیشگی خود به قهرمانی برسند.

1428