تکلیف 1+2 تیم هنوز مشخص نشده؛ صندلی‌های خالی

تکلیف 1+2 تیم هنوز مشخص نشده؛ صندلی‌های خالی

پایگاه خبری فوتبالی - پس از گذشت 50 روز از لیگ 23 و در فاصله کمتر از 40 روز (با احتساب استارت لیگ 24 در اواخر مرداد) به شروع دوره بعدی لیگ برتر، تکلیف نیمکت‌های فصل تا حدود زیادی مشخص شده است.

به گزارش فوتبالی، 13 تیم، می‌دانند نفر اول کادر فنی‌شان چه کسی است، 2 تیم تا حدود زیادی سرمربی‌شان را می‌شناسند و این فقط شمس‌آذر است که در لیست انتظار قرار دارد تا اول تکلیف دقیقی مشخص شود و سپس در صورت نیاز به سمت مذاکره با سرمربی انتخابی‌اش برود.

* قطعی

  سپاهان: ژوزه مورایس، یک دور کامل در کشورهای حوزه خلیج فارس زد ولی تیمی مناسب پیدا نکرد پس به قراردادش پایبند ماند و برای سومین سال پیاپی روی نیمکت سپاهان نشست.

  پرسپولیس: بعد از موش و گربه بازی اوسمار ویرا، مدیران تیم خیلی زود صاحب نیمکت را مشخص کردند. خوان کارلوس گاریدوی اسپانیایی و 55 ساله، سرمربی قرمزها در لیگ 24 است.

  استقلال: اگرچه هنوز هم خیلی‌ها روی ماندن جواد نکونام تردید دارند ولی وقتی تمرینات زیرنظر او برگزار می‌شود یعنی استقلال بعد از 6 فصل، نیمکتش را به همان قبلی سپرده است.

  فولاد: مذاکرات مدیرعامل تراکتور با سرمربی مدنظر مالک این تیم، نتیجه اش را در تیم دیگری داد و یحیی گل‌محمدی بعد از نیم‌فصل استراحت راهی اهواز شد تا روی نیمکت فولاد بنشیند.

  گل‌گهر: بعد از یک فصل ضعیف و سپری کردن تمام سال 1403 بدون برد در لیگ برتر، اوزونیدیس نیمکت را به مهدی تارتار تحویل داد که فصل درخشانی در انزلی داشت.

  مس رفسنجان: با وجود حاشیه‌های فروان درباره پرونده فساد در این تیم، محرم نویدکیا با گرفتن تضمین‌های لازم مالی برای ترمیم مس به ادامه حضور در رفسنجان رضایت داد؛ نداد؟

  چادرملو: استان یزد بعد از 18 فصل، رنگ لیگ برتر را دید. کمترین پاداش برای رقم زدن چنین سناریویی، ادامه حضور سعید اخباری روی نیمکت به عنوان سرمربی بود.

  خیبر: آنها هم بسان دیگر تیم تازه صعودکرده به نیمکت‌شان دست نزدند و رای به ابقای رضا مهاجری دارند که توانست استان لرستان را بعد از یک دهه دوباره به لیگ برتر برساند.

  تراکتور: یک سیاهه پر و پیمان از سرمربیان خارجی کوچک و بزرگ داشتند ولی درنهایت ترجیح دادند دراگان اسکوچیچ را انتخاب کنند. او، هفدهمین سرمربی انتخابی زنوزی است.

  استقلال خوزستان: با دو! بار بستن تیم، درنهایت استقلال خوزستان توانست جشن بقا بگیرد و وارد لیگ 24 شود. آنها در فصل بعد، صاحب یک سرمربی خارجی هستند: میودراگ بوژوویچ.

  آلومینیوم: یکی از مهمترین کارهای مدیران آلومینیوم، بستن راه خروج سرمربی‌شان بود که پیشنهادهای خوبی داشت. اراکی‌ها این فصل را هم با مجتبی حسینی ادامه خواهند داد.

  ذوب‌آهن: پرونده فساد مس رفسنجان باعث شد محمد ربیعی در ذوب آهن ماندنی شود. او پیشنهادات خوبی داشت که ناگهان غیب و باعث ماندگاری‌اش در اصفهان شدند.

  ملوان: مهدی تارتار بعد از یک فصل درخشان تصمیم گرفت راهی سیرجان شود. اصلی‌ترین گزینه ملوان برای لیگ 24، سعید دقیقی بود که امروز به صورت رسمی از او به عنوان سرمربی جدید تیم پرطرفدار شهر انزلی رونمایی شد.

* احتمالی

  هوادار: مدیران سومین نماینده استان تهران بر این باور هستند که مسعود شجاعی باید حفظ شود ولی از روز پایان لیگ 23 تا به حال، هوادار در سکوت کامل خبری به سر برده است.

  نساجی: هنوز تکلیف مالکیت تنها نماینده استان مازندران مشخص نیست ولی به احتمال فراوان او، ماندنی است و این یعنی ادامه حضور ساکت الهامی روی نیمکت قائمشهری‌ها با 4 خرید.

* مبهم

  شمس‌آذر: بازماندگان مدیریت در این تیم، فعلا منتظر مشخص شدن تکلیف سرمربی فصل قبل‌شان هستند تا وارد مرحله بعدی یعنی انتخاب سرمربی جدید برای لیگ بیست و چهارم شوند. از مازیار زارع به عنوان گزینه اصلی باشگاه قزوینی نام برده شده و البته که اسم مهدی رحمتی هم حوالی باشگاه شمس آذر شنیده شده است.

5390