المپیک ویژه برای ورزشکاران زن ایران؛ در انتظار دومین مدال تاریخ

المپیک ویژه برای ورزشکاران زن ایران؛ در انتظار دومین مدال تاریخ

پایگاه خبری فوتبالی- کاروان ورزشی ایران در حالی پای به مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس می گذارد که برای اولین بار در تاریخش یازده ورزشکار زن کاروان ایران را همراهی می کند. رکوردی ویژه که حالا همه را به دومین مدال تاریخ ورزشکاران زن ایران در المپیک امیدوار کرده است.

به گزارش فوتبالی، سی و سومین دوره المپیک از روز پنجم مرداد در شهر پاریس فرانسه آغاز می شود. کاروان ورزشی ایران را در این مسابقات چهل نفر تشکیل می دهند که باید دید چه نتیجه ای در این مسابقات کسب می کنند.

نکته جالب درباره تیم ایران حضور یازده ورزشکار زن در بین چهل نفر اعزامی است که برای اولین بار کاروان ایران با این تعداد ورزشکار زن به المپیک می رود تا رکورد جدیدی را ورزشکاران زن خلق کرده باشند.

در این رقابت ها ندا شهسواری در رشته تنیس روی میز، ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در رشته تکواندو، مهسا جاور و زینب نوروزی در رشته رویینگ دو‌نفره، فاطمه مجلل در رشته رویینگ تک نفره، فرزانه فصیحی در رشته دو و میدانی، مبینا فلاح در رشته تیر اندازی با کمان، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در رشته تیراندازی تفنگ و هانیه رستمیان در رشته تیراندازی تپانچه برای ایران به رقابت می پردازند.

در دوره قبل المپیک که در شهر توکیو برگزار شد از ۶۷ ورزشکار ایران ده نفر را زنان تشکیل می دادند که این دوره یک نفر به آن ها اضافه شد. زنان ایران تا کنون در کل المپیک ها فقط یک مدال برنز در گرفته اند و امیدوارند در این المپیک مدال های بیشتری را کسب کنند.

همچنین ندا شهسواری که در رشته تنیس روی میز حضور دارد به عنوان یکی از پرچمداران افتتاحیه ایران انتخاب شده است. 

المپیک پاریس از پنجم مرداد آغاز می شود و بیست و نه مرداد هم به پایان می رسد تا علاقه مندان به ورزش بیست و پنج روز جذاب را بگذرانند.

۶۰۰۱