انتقاد مدافع تیم ملی اروگوئه از مامورین امنیتی کوپا آمریکا

انتقاد مدافع تیم ملی اروگوئه از مامورین امنیتی کوپا آمریکا

پایگاه خبری فوتبالی- در جریان دیدار دو تیم اروگوئه و کلمبیا در مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا 2024، درگیری‌های زیادی به وجود آمد که باعث شد بازیکنان تیم ملی اروگوئه با هواداران کلمبیا به صورت فیزیکی درگیر شوند.

به گزارش فوتبالی، فوتبال در آمریکای جنوبی همواره با حواشی زیادی همراه بوده است. بازیکنان اهل این قاره، با خشونت بیشتری نسبت به سایر بازیکنان بازی می‌کنند و بیشتر اهل درگیری‌های فیزیکی و مسائل حاشیه‌ای هستند. مسابقات کوپا آمریکا 2024 نیز از این قاعده مستثنی نبود و در جریان دیدار دو تیم اروگوئه و کلمبیا در مرحله نیمه نهایی، اتفاقات زیادی رقم خورد که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

هواداران تیم ملی کلمبیا با سر دادن شعارهایی علیه خانواده‌های بازیکنان تیم ملی اروگوئه باعث عصبانیت آن‌ها شدند و کار به جایی رسید که در پایان مسابقه، داروین نونیز، مهاجم اهل اروگوئه باشگاه لیورپول به صورت فیزیکی با هواداران تیم ملی کلمبیا درگیر شد. این اتفاقات در نهایت با دخالت پلیس ورزشگاه خاتمه پیدا کرد.

خوزه خیمنز، مدافع اروگوئه‌ای اتلتیکو مادرید نیز در این باره گفت: «اتفاقات فاجعه‌باری رقم خورد. بچه‌های کوچک ما که به تازگی به دنیا آمده‌اند توسط هواداران مست تیم ملی کلمبیا محاصره شدند و هیچ پلیسی در این بحبوحه دخالت نکرد. کسی نبود از خانواده ما محافظت کند و خودمان مجبور شدیم آن‌ها را از آن مهلکه فراری دهیم. آن‌ها وظیفه داشتند امنیت را در ورزشگاه برقرار کنند اما نتوانستند. این یک اتفاق زشت بود، من به خوبی می‌دانم که شما دوست ندارید حرف‌های من به صورت عمومی پخش شود اما من حرف‌های خودم را می‌زنم.»

 1428