انتقاد سرمربی تیم ملی اروگوئه از ستاره‌های امروزی فوتبال

انتقاد سرمربی تیم ملی اروگوئه از ستاره‌های امروزی فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- مارچلو بیلسا در پایان دیدار تیم‌های اروگوئه و برزیل از سطح کیفی بازیکنان حال حاضر دنیا و ستاره‌های آینده انتقاد کرد و اعلام کرد بازی آن‌ها ارزش تماشا کردن ندارد.

به گزارش فوتبالی، شاید امروزه دنیای فوتبال مانند خیلی از موضوعات دیگر به سوی کارآمدی رفته باشد. در زندگی مدرن، شاید زیبایی و شکوه رنگ باخته باشد و عموم مردم توجه بیشتری به عملکرد و کارکرد دارند. این موضوع شاید در هنر هم متجلی شده باشد، جایی که آثار مصرفی اقبال بیشتری نسبت به آثار فاخر و بامحتوا دارند. عموم مردم از آثار مصرفی و لحظه‌ای استقبال بیشتری می‌کنند.

در فوتبال نیز امروزه نتیجه‌گرایی جایگاه مهم‌تری نسبت به ارائه فوتبال زیبا دارند. بازیکنان با هوش و استعدادشان سنجیده نمی‌شوند، بلکه توانایی فیزیکی ستاره‌های دنیای فوتبال و خصوصیت‌هایی مثل استقامت و قدرت آن‌ها معیار اصلی حضور در سطح اول فوتبال دنیا است. شاید دیگر بازیکنانی که به مانند زین‌الدین زیدان، رونالدینیو و دنیس برگکمپ با هوششان فوتبال بازی کنند در دنیا کمتر شده باشند، اما ظرفیت بدنی بازیکنان فوتبال پیشرفت چشمگیری داشته است.

مارچلو بیلسا، سرمربی باتجربه و کهنه‌کار تیم ملی اروگوئه در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از تقابل با برزیل در این باره گفت: «در آینده بازیکنانی ظهور خواهند کرد که تماشای فوتبالشان ارزشی نخواهد داشت و به همین خاطر از تماشای فوتبال هم لذت کمتری خواهیم برد.»

حالا باید دید آیا پیش‌بینی بیلسا به وقوع می‌پیوندد، یا ستاره‌هایی نظیر جود بلینگهام، فیل فودن، لامین یامال و آردا گولر، زیبایی و خلاقیت را دوباره به دنیای فوتبال برمی‌گردانند؟

1428