پایگاه خبری فوتبالی- مارچلو بیلسا، سرمربی تیم ملی اروگوئه، پس از شکست ۱-۰ مقابل اسپانیا و حذف از جام جهانی ۲۰۲۶، درباره تعویض جنجالی فدریکو والورده، کاپیتان و ستاره تیمش، توضیح داد.
بیلسا که تیمش با تنها ۲ امتیاز از گروه H حذف شد، در نشست خبری خود اعلام کرد که تعویض والورده در دقیقه ۵۷، یک تصمیم تاکتیکی بوده است. او در این باره گفت: «من والورده را بیرون آوردم و وینیاس را به جای او آوردم تا به حمله قدرت بیشتری بدهم».
این مربی آرژانتینی در ادامه توضیح داد: «به دنبال این بودم که تیم حضور بیشتری در حمله داشته باشد و با دو مهاجم نوک بازی کند تا به دروازه حریف نزدیکتر شویم».
تعویض والورده در شرایطی انجام شد که اروگوئه برای جبران گل خورده و صعود به مرحله حذفی نیاز مبرم به گل داشت.
والورده که یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم محسوب میشود، به شدت از این تصمیم عصبانی شد و هنگام خروج از زمین، ناراحتی خود را به وضوح نشان داد. او که در طول تورنمنت نتوانسته بود تاثیر همیشگی خود را بگذارد، قربانی تغییرات تاکتیکی بیلسا شد.
بیلسا در حالی این تعویض را انجام داد که تیمش پس از گل دقیقه ۴۲ آلخاندرو بائنا، در موقعیت خطرناکی قرار داشت. او در پایان، مسئولیت کامل حذف تیمش را بر عهده گرفت و گفت: «این مسئولیت در دوران مربیگری من است. ما پتانسیل داشتیم که نتوانستم آن را به تیمی در سطح خود تبدیل کنم. مسئولیت بر عهده من است و من پاسخگو هستم».
بیلسا همچنین اعتراف کرد که از نظر عملکرد، تیمش مستحق ۷ امتیاز بود، اما در نهایت با ۲ امتیاز از مسابقات کنار رفت.













