مناف هاشمی: برای اولین بار ۱۱ سهمیه کاروان ایران به بانوان رسیده است

مناف هاشمی: برای اولین بار ۱۱ سهمیه کاروان ایران به بانوان رسیده است

پایگاه خبری فوتبالی- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: برای اولین بار ۱۱ سهمیه کاروان ایران به بانوان رسیده و ۱۲ دختر ایرانی راهی پاریس خواهند شد.

به گزارش فوتبالی، سیدمناف هاشمی امروز (پنجشنبه) در مراسم نشست صمیمانه المپین‌ها با وزیر ورزش و مسوولان کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در گذشته مراسم‌های زیادی برای تجلیل داشتیم اما این یک مراسم متفاوت است چون ورزشکاران با ماداران خود آمدند و این برای قهرمانان ما یک خاطره شیرین و برای مادران ما اتفاقی بسیار ماندگار است.

وی ادامه داد: کاروان ایران با نام خادم الرضا به پاریس اعزام می‌شود و این به خاطر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بود. رئیس جمهور شهید مدت‌ها خادم آستان قدس رضوی و متولی آن بودند. امیدوارم کاروان نهایت تلاش برای سربلندی ایران اسلامی داشته باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به شعار کاروان ایران افزود: سالانه هزاران کودک به خاطر جنگ جان خود را از دست می‌دهند لذا شعار کاروان ما «صلح برای کودکان» است و ما می‌خواهیم بگوئیم طرفدار صلح و آرامش برای کودکان هستیم.

هاشمی ادامه داد: برای اولین بار ۱۱ سهمیه کاروان ایران به بانوان رسیده و ۱۲ دختر ایرانی راهی پاریس خواهند شد. در کنار این ۱۱ ورزشکار، ثریا آقایی المپین دوره گذشته ایرانی نیز نامزد حضور در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک است و باید کمک کنیم تا وی در جمع چهار نفر قرار گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: شاید به لحاظ تعداد، کاروان کمتر از دوره گذشته باشد اما با حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ما خوشبین به آینده هستیم. امیدوارم نتایج بهتری نسبت به المپیک ریو و توکیو کسب کنیم.

وی این را هم گفت: شاید تکرار نتایج المپیک ۲۰۱۲ لندن سخت باشد اما با همکاری و هماهنگی مثال‌زدنی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک تلاش داریم تا بهتر از ریو و توکیو نتیجه بگیریم.

1999