اعجوبه آرژانتینی هم به علی دایی رسید؛ فرازمینی‌ها دست از سر رکورد شهریار برنداشتند! (ویدیو)

اعجوبه آرژانتینی هم به علی دایی رسید؛ فرازمینی‌ها دست از سر رکورد شهریار برنداشتند! (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی- لیونل مسی که سابقه گلزنی به تیم ملی ایران را هم دارد با گشودن دروازه کانادا در نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۴ به رکورد تعداد گل‌های ملی علی دایی رسید.

به گزارش فوتبالی، علی دایی که نامش همواره با کلی رکوردهای گوناگون یاد می‌شود تا سال‌های سال عنوان آقای گلی جهان را با تعداد 109 گل زده در 149 بازی که موفق شد پیراهن تیم ملی ایران را برتن کند در اختیار داشت که دقیقا 3 سال قبل و در خلال برگزاری تقابل پرتغال و فرانسه در یورو 2020 توسط کریستیانو رونالدو شکسته شد و اسطوره فوتبال جهان و کشور پرتغال این رکورد استثنایی و جاودانه را از آنِ خود کرد. 

حالا با گذشت 3 سال از رکوردشکنی رونالدو، لیونل مسی، فوق ستاره فوتبال جهان که موفق شد با آرژانتین به تنها حسرت دوران زندگی‌اش پایان دهد و به مقام قهرمانی در مسابقات جام جهانی دست پیدا کند در جریان بازی آلبی سلسته در برابر کانادا گل دوم تیمش را به ثمر برساند و خیال تیمش را برای رسیدن به دومین فینال پیاپی در کوپا آمه‌ریکا راحت کرد. این گل به عبارتی صد و نهمین گل لیونل مسی با پیراهن آرژانتین بود که همین سبب شد تا به علی دایی برسد. مسی قطعا رکورد علی دایی را خواهد شکست و این ابرستاره به تنهایی رده دوم برترین گلزنان ملی فوتبال جهان را در اختیار می‌گیرد. 

مسی که امیدوار است چند روز دیگر به چهارمین جام خود با پیراهن تیم ملی آرژانتین دست پیدا کند با کریستیانو رونالدو فاصله 21 گله دارد و به نظر نمی‌رسد که بتواند این رکورد را از چنگ CR7 بیرون بیاورد اما به هرحال از مسی هیچ چیزی بعید نیست! 

https://footballi.net/video/888591/share

9098