وقتی دراگان، پیشنهاد یک میلیون دلاری فولاد را رد کرد!/ اسکوچیچ سر حرفش باقی نماند و به ایران برگشت

وقتی دراگان، پیشنهاد یک میلیون دلاری فولاد را رد کرد!/ اسکوچیچ سر حرفش باقی نماند و به ایران برگشت

پایگاه خبری فوتبالی - دراگان اسکوچیچ پس از جدایی تلخی که از تیم ملی ایران داشت، دوباره به فوتبال ایران بازگشت.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که تیم ملی با مارک ویلموتس نتایج بسیار بدی گرفته بود، دراگان اسکوچیچ با قبول هدایت تیم ملی و با نتایجی درخشان توانست تیم ملی را راهی جام جهانی کند ولی تغییرات در فدراسیون فوتبال و برکناری عزیزی خادم رییس عجیب و غریب فدراسیون فوتبال، در نهایت باعث برکناری دراگان در آستانه جام جهانی شد تا این سرمربی کروات با ناراحتی بسیاری ایران را به مقصد کشورش ترک کند. البته عزیزی خادم هم پیش از اینکه به ریاست فدراسیون فوتبال برسد، به اطرافیانش گفته بود که اسکوچیچ را برکنار می کند اما او وقتی روی صندلی ریاست نشست مثل دیگر وعده هایش، برکناری اسکوچیچ را فراموش کرد و با او ادامه داد. با برکناری عزیزی خادم و حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد و در نهایت دراگان اسکوچیچ به کرواسی بازگشت.

اسکوچیچ که در این مدت سرمربیگری تیم زیر ۲۱ ساله های کرواسی را بر عهده داشت، در بازه‌های زمانی مختلف نامش برای هدایت تیم های باشگاهی زیادی از لیگ برتر شنیده می‌شد که هیچ کدام از آن‌ها رنگ واقعیت را ندید تا اینکه دراگان در نهایت هدایت تراکتور را قبول کند. حتی نام او برای استقلال و سپاهان هم شنیده شده بود.

اما شاید جالب باشد بدانید که اسکوچیچ بابت جدایی پرحاشیه‌اش از ایران بسیار ناراحت و عصبانی بوده و صادق درودگر زمانی که مدیرعامل نساجی بود روایت عجیبی از خشم مرد کروات در زمان دریافت پیشنهاد از تیمهای ایرانی را بیان کرده است.

درودگر در صحبت های خود گفته بود به واسطه دوستی‌ای که با اسکوچیچ داشته، مسئولان فولاد از وی خواسته‌اند که به دراگان زنگ زده و پیشنهاد فولاد را به این سرمربی اطلاع دهد ولی سرمربی سابق تیم ملی با جمله بسیار تندی پاسخ این پیشنهاد را داده است.

درودگر در این باره چنین گفته بود:«یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه فولاد به من زنگ زد و گفت می‌خواهیم اسکوچیچ را زنگ بزنی بیاورند او را ایران. گفتم باید زنگ بزنی ایجنتش و گفتند ایجنتش نتوانسته او را ایران بیاورد با شما رابطه دوستی دارد. گفتم دوستی چه ربطی به کار دارد و خواهش کردند زنگ بزنم. گفتم خب باشد زنگ می زنم، گوشی دستم بود و با آن گوشی واتساپ زنگ زدم و سلام کردم و گفتم فلان باشگاه انقدر پول، رقم هم بالا بود و ۱ میلیون دلار بود، گفتم انقدر می‌دهد که بیای مربی شوی. گفت من دیگر برنمی گردم گفتم چرا، گفتند مرا مثل (...) از کشور بیرون انداختند. گفتند من آمدم ایران و با یک تساوی تیم ایران اوت می‌شد، من این تیم را بردم جام جهانی و مرا کنار گذاشتند برای همین برنمی‌گردم به ایران. خیلی علاقه‌مند بود آن تیم که اسکوچیچ را بیاورد ولی ایشان نیامد.»

جالب اینکه حالا این عصبانیت فروکش کرده و اسکوچیچ حاضر به قبول پیشنهاد تراکتور شده تا این بار راهی تیم جذابتری به نسبت تجربه‌های گذشته خود در فوتبال باشگاهی ایران شود و باید دید این بار عملکرد دراگان در فوتبال ایران چگونه خواهد بود.

1997