اسپانیا در آستانه برابری با رکورد شگفت‌انگیز برزیل در فینال

اسپانیا در آستانه برابری با رکورد شگفت‌انگیز برزیل در فینال

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی اسپانیا برای رسیدن به فینال یورو 2024 در شهر برلین، رکوردهای ویژه ای را به ثبت رسانده است.

به گزارش فوتبالی، لاروخا به اولین تیم تاریخ تبدیل شد که در یک دوره از یورو شش بازی را می برد. در حقیقت تیم دلافوئنته در همه بازیهای خود از آغاز مسابقات تا کنون پیروز شده و حتی یک تیم نتوانسته آنها را متوقف کند. حتی اگر جام جهانی را در نظر بگیریم، فقط یک تیم در طول تاریخ در یک دوره از مسابقات بیش از آنها پیروز شده است: برزیل که در جام جهانی 2002 به هفت پیروزی رسید. اسپانیا در صورت پیروزی در فینال می تواند به این رکورد دست پیدا کند.

اسپانیا به شکل عجیبی سه تا از فینالیست های پنج دوره اخیر یورو را حذف کرده است. آنها در مرحله گروهی، ایتالیا را شکست دادند که قهرمان دوره اخیر بود. بعد از آن نوبت آلمان به عنوان فینالیست یورو 2008 بود که توسط  اسپانیا مغلوب شود. لاروخا در نهایت فرانسه، فینالیست سال 2016 را حذف کرد. آنها ممکن است که در فینال به مصاف انگلیس، فینالیست دوره قبلی بروند.

در هر صورت تیم دلافوئنته مهارنشدنی به نظر می رسد. شاید کمتر کسی در شروع مسابقات تصور می کرد که اسپانیای بی ستاره بتواند تا فینال پیش برود و این قدر دست نیافتنی باشد اما آنها به نظر می رسد که شانس بالایی برای قهرمانی یورو پس از دوازده سال داشته باشند.

4125