اسپانیا به نایب قهرمان جهان هم رحم نکرد؛ ماتادورها اولین فینالیست یورو 2024

اسپانیا به نایب قهرمان جهان هم رحم نکرد؛ ماتادورها اولین فینالیست یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی- تیم ملی اسپانیا با عبور از سد فرانسه، موفق شد به دیدار نهایی رقابت‌های یورو 2024 راه پیدا کند.

به گزارش فوتبالی، در نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی یورو 2024، دو تیم مدعی و قدرتمند اسپانیا و فرانسه در ورزشگاه آلیانز آرنای شهر مونیخ به مصاف همدیگر رفتند تا تکلیف نخستین تیم صعودکننده به فینال مشخص شود. این دیدار حاصل حوادث زیادی بود اما در نهایت، این ماتادورها بودند که زورشان بر نایب قهرمان جام جهانی چربید و توانستند با نتیجه برتری دو بر یک از سد فرانسه عبور کنند. آن‌ها حالا باید منتظر نتیجه دیدار هلند و انگلیس باشند تا حریفشان در دیدار پایان مشخص شود.

این مسابقه پایاپای آغاز شد. چند حمله نصفه و نیمه از سوی اسپانیا با چند حمله فرانسه پاسخ داده شد. تنها 9 دقیقه پس از سوت آغاز مسابقه، فرانسه توانست به گل برسد. ارسال دقیق و نرم کیلیان امباپه به روی دروازه اسپانیا با ضربه سر رندال کولو موانی همراه شد تا دروازه اونای سیمون برای اولین بار در این مسابقه باز شود. بعد از این گل شاگردان لوییس دلافوئنته به خودشان آمدند و نبض بازی را در دست گرفتند.

در دقیقه بیست و یکم بازی، لامین یامال، ستاره جوان تیم ملی اسپانیا با یک ضربه دقیق و دیدنی، به زیبایی دروازه مایک مانیان را باز کرد و تبدیل به جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو شد. تنها چهار دقیقه بعد از این گل، دنی اولمو از آشفتگی خط دفاعی فرانسه نهایت بهره را برد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

در ادامه بازی، فرانسوی‌ها هرچه زدند به در بسته خوردند و اسپانیا هم با ارائه یک بازی منطقی در نیمه دوم، به فینال یورو 2024 صعود کرد.

تماشای خلاصه بازی

1428