منچستریونایتد 1-1 لیورپول؛ نبرد آقای خاص و آقای معمولی برنده نداشت

منچستریونایتد 1-1 لیورپول؛ نبرد آقای خاص و آقای معمولی برنده نداشت

وبسایت رسمی برنامه نود - زلاتان ابراهیموویچ، اشتباه مرگبار پوگبا را جبران کرد تا یونایتد در دقیقه 84 از شکست خانگی مقابل رقیب دیرینه فرار کند.

به گزارش وبسایت نود، دیدار دو رقیب سنتی فوتبال انگلیس در هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس همچون بازی رفت به تساوی انجامید. در این بازی، لیورپول روی اشتباه بچگانه پوگبا، صاحب ضربه پنالتی شد و به گل رسید، اما زلاتان باز هم ناجی یونایتد شد و نگذاشت شیاطین سرخ در خانه مقابل رقیب سنتی مغلوب شوند. البته هر دو تیم از این که در این بازی حیثیتی شکست نخوردند خوشحال هستند ولی یک امتیاز در جدول رده بندی، خیلی برای هر دو تیم موثر واقع نمی شود.

 در آخرین و حساسترین بازی هفته بیست و یکم لیگ برتر انگلیس، یکشنبه عصر منچستریونایتد در ورزشگاه الدترافورد شهر منچستر با قضاوت مایکل الیور میزبان لیورپول بود. دو تیم در این بازی با این ترکیب وارد زمین شدند:

منچستریونایتد

ده خیا، والنسیا، جونز، روخو، دارمیان، کریک، هررا، پوگبا، مخیتاریان، مارسیال، زلاتان

ذخیره ها:

رومرو، بلیند، اسمالینگ، فلینی، ماتا، رونی، رشوفرد

لیورپول

مینیوله، آرنولد، لوورن، کلاوان، میلنر، هندرسون، امره جان، واینالدوم، لالانا، فرمینو، اوریگی

ذخیره ها:

کاریوس، گومز، مورنو، استیوارت، ایارا، کوتینیو، استوریج

شرایط دو تیم در این مسابقه کاملاً متفاوت بود. یونایتد که در نه بازی قبلی خود به پیروزی رسیده بود، می توانست با کسب دهمین برد پیاپی، نه تنها رقیب حیثیتی خود را شکست دهد، بلکه با توجه به شکست منچسترسیتی و البته لیورپول، اختلاف را در کورس رقابت برای حضور در جمع 4 تیم برتر جدول کاهش دهد. از آن سو، لیورپول که در سه بازی قبلی خود به پیروزی نرسیده بود (در سه جام مختلف) به دنبال آن بود تا با برد در ورزشگاه الدترافورد، دوباره در کورس قهرمانی چهره یک مدعی را از خود نشان دهد.

دو تیم در پانزده دقیقه ابتدایی بازی، بیشتر یکدیگر را محک زدند و کمتر شاهد خلق موقعیت روی دروازه ها بودیم، هر دو تیم سعی می کردند با پرس روی خط دفاع حریف و دروازه بان، توپگیری کنند یا بازیسازی را از عقب زمین مختل کنند. به هر صورت، یونایتد قبل از دقیقه 20 به فرصتی خوب رسید، توپگیری در میانه میدان، با پاس عالی مخیتاریان برای پوگبا در عمق همراه شد، اما ضربه بی دقت پوگبا از کنار دروازه به بیرون رفت. تا بازی 0-0 بماند.

هفت دقیقه بعد، باز هم پوگبا در جریان بازی تاثیرگذار بود. او در میانه میدان توپ را از دست داد، ضد حمله لیورپول با تلاش روخو به جایی نرسید، اما در نهایت توپ راهی کرنر شد، روی ضربه کرنر، در حالی که دروازه یونایتد با تهدید خاصی هم روبرو نبود،پوگبا درون محوطه با حرکتی بچگانه توپ را لمس کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

دقیقه 26: اشتباه بچگانه پوگبا، لیورپول را صاحب ضربه پنالتی کرد، میلنر پشت توپ ایستاد و با یک ضربه دقیق توپ را به گوشه سمت راست فرستاد. تا لیورپول 1-0 جلو بیفتد.

بعد از این گل، یونایتد با ریتم سریع تری بازی اش را ادامه داد، شیاطین سرخ که نمی خواستند بازنده به رختکن بروند، به موقعیت دیگری هم دست یافتند. این بار هررا درون عمق بازیسازی کرد و مخیتاریان صاحب توپ شد که ضربه خوب او توسط مینیوله مهار شد تا دروازه لیورپول بسته بماند. در ادامه نیز خطا پشت محوطه جریمه، یونایتد را صاحب یک ضربه آزاد کرد شوت محکم زلاتان به خوبی توسط مینیوله مهار شد.

در نهایت تلاش یونایتد در نیمه نخست راه به جایی نبرد و بازی با همان تک گل به پایان رسید. این نتیجه در حالی رقم خورد که یونایتدی های نسبت به حریف موقعیت های بهتری داشتند، اما لیورپول با هوشمندی و البته اشتباه غیرمنتظره از سوی پوگبا، به گل برتری رسید.

این خبر تکمیل می شود..