گزارش ویژه/ 400+ بازی در لیگ برتر

گزارش ویژه/ 400+ بازی در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ برتر ایران در پایان بیست و سومین دوره به 702 بازی رسید. مرور بازیکنان حاضر در این رقابتها اما مردی با 500 بازی ندارد و تنها 7 نفر هم توانسته‌اند از مرز 400 بازی عبور کنند.

به گزارش فوتبالی، این فهرست در پایان لیگ بیست و چهارم، می‌تواند یک مهمان جدید داشته باشد به نام اسماعیل شریفات که فعلا 382 بازی در لیگ برتر انجام داده و با 18 بازی دیگر، نفر هشتم این لیست می‌شود؛ اتفاقی که احتمال رخ دادنش با توجه به سن و سال این بازیکن و پارگی رباط صلیبی‌اش زیاد نیست. هیچکدام از این 7 نفر دیگر فعالیتی به عنوان بازیکن ندارند و رویای 500 بازی در تاریخ لیگ برتر بعید است هرگز رقم بخورد.

* جلال حسینی با 490 بازی

  اگر آن یک فصل بازی برای الاهلی در قطر نبود یا یحیی گل‌محمدی کمی بیشتر با او مدارا می‌کرد، حالا با تنها بازیکنی روبرو بودیم که 500 بار در تاریخ لیگ برتر بازی کرده است. حسینی روی عدد 490 در پایان لیگ بیست و یکم متوقف شد درحالیکه 23 گل در این بازیها زده بود. او پیراهن ملوان، سایپا، سپاهان، پرسپولیس و نفت را به تن کرد و 8 بار قهرمان شد.

* مهدی رحمتی با 466 بازی

  از هفته اول لیگ اول تا هفته پایانی نوزدهمین دوره لیگ برتر، نام مهدی رحمتی در این بازیها شنیده شد و از این حیث، او بیشترین استمرار را در تاریخ داشت. رحمتی 466 بار برای فجر، سپاهان، استقلال، مس، پیکان و شهرخودرو به میدان رفت و با 191 کلین‌شیت، رکورددار این آیتم در تاریخ بازیهاست. رحمتی 2 بار با استقلال و 2 بار هم با سپاهان فاتح لیگ برتر شد.

* ابراهیم صادقی با 437 بازی

آقای نارنجی، همه تاریخ لیگ برتر را با پیراهن سایپا گذراند و هرگز راهی تیم دیگری نشد. علی پروین، او را در لیگ دوم نخواست تا پرسپولیسی شود و پوشیدن پیراهن استقلال در لیگ هفتم به دلیل حرفهای ناصر حجازی در آن جلسه! عجیب، کنسل شد.

 بنابراین هیچ تصویری از او بدون پیراهن نارنجی رنگ سایپا وجود ندارد: 437 بازی و 40 گل.

* محمدرضا خلعتبری با 433 بازی

  تلاش زیادی داشت که بتواند بازیهایش را بیشتر و بیشتر کند ولی این اتفاق درنهایت رقم نخورد. خلتعبری در 2 فصل آخر حضورش در لیگ برتر، 11 بازی برای فولاد و 2 بازی برای آلومینیوم در لیگ 22 انجام داد و روی عدد 433 متوقف شد. 

خلعتبری با پیراهن شموشک، ابومسلم، ذوب‌آهن، سپاهان، پرسپولیس، گسترش فولاد، سایپا، شهرخودرو، فولاد و آلومینیوم 78 گل زد.

* حسین بادامکی با 420 بازی

معاون ورزشی فعلی پرسپولیس، تنها افتخارش در لیگ برتر را با همین تیم کسب کرد و فاتح لیگ هفتم شد. بادامکی در تاریخ لیگ برتر برای ابومسلم، پرسپولیس، ملوان، صبا، شهرخودرو و سیاه‌جامگان به میدان رفت و توانست 36 گل در 420 بازی بزند.

 تیمهایی که بادامکی برای‌شان بازی کرد (جز پرسپولیس) هرگز جزو مدعیان نبودند تا ویترین افتخاراتش، جام‎های بیشتری داشته باشد.

* خسرو حیدری با 406 بازی

 بهترین مدافع راست تاریخ لیگ برتر، کسی جز او نیست. مردی که تنها 5 گل زد شامل گل به پرسپولیس در لباس سپاهان و به سپاهان با پیراهن استقلال. 

حیدری هم با سپاهان و هم با استقلال، قهرمان لیگ برتر شد. او جز این دو تیم، برای پاس و پیکان و ابومسلم هم بازی کرد و تبحر خاصی در گلسازی داشت هرچند در این آیتم، رکورددار تاریخ لیگ برتر نشد.

* مهدی رجب‌زاده با 405 بازی

کمی شبیه صادقی از این لحاظ که هرگز پیراهن استقلال و پرسپولیس را به تن نکرد درحالیکه به واسطه گلزنی‌های فراوانش به این دو تیم، همیشه جزو گزینه‌های‌شان بود ولی فقط برای یک تیم هم به میدان نرفت و سابقه بازی برای فجر، ذوب‌آهن و مس کرمان در کارنامه‌اش ثبت شد. 

رجب‌زاده یکی از 3 بازیکنی است که بیشتر از 100 گل در تاریخ لیگ برتر زده‌اند. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی 

5390