بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر؛ جنگ لک و بیرو با صدرنشینی رحمتی

بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر؛ جنگ لک و بیرو با صدرنشینی رحمتی

پایگاه خبری فوتبالی - عمر لیگ برتر به 702 بازی در پایان لیگ بیست و سوم رسید. بازه زمانی که در آن، تنها 5 دروازه‌بان توانسته‌اند از مرز 100 گذشته و تعداد کلین‌شیت‌های‌شان را 3رقمی کنند.

به گزارش فوتبالی، در این فهرست، فقط لک و بیرانوند همچنان فرصت اضافه کردن به کلین‌شیت‌های‌شان را دارند و 3 نفر دیگر از دنیای فوتبال رفته‌اند. اگر نکونام راضی شود که حسینی در استقلال بماند و باشگاه استقلال با او فسخ نکند یا کار به جایی نکشد که سیدحسین بخواهد با باشگاه فسخ کند، او هم در پایان لیگ بیست و چهارم، وارد این فهرست شده و با 10 بار بسته نگه داشتن دروازه‌اش، صدمین کلین‌شیتش را در نیمه دوم فصل جشن خواهد گرفت و البته پیش از حسینی، احتمال دارد رشید مظاهری و محسن فروزان که هر دو 97 کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر دارند به این جمع وارد شوند."

* مهدی رحمتی با 191 کلین‌شیت

رکورددار ثبت بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر است و توانسته 191 بازی را بدون خوردن گل، ترک کند. 94 تا از این بسته نگه داشتن دروازه را رحمتی با پیراهن استقلال رقم زده است. رحمتی، اولین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر است که کلین‌شیت‌هایش، 3رقمی شد. صدمین بسته نگه داشتن دروازه او در بازی شماره 270 انجام شد: برابر ذوب‌آهن در لیگ دوازدهم. رحمتی سابقه بازی برای فجر، استقلال، سپاهان، مس، پیکان و شهرخودرو را در لیگ برتر دارد. او بین دروازه‌بانان ایرانی، رکورددار کلین‌شیت در لیگ قهرمانان آسیا هم هست. 

* حامد لک با 120 کلین‌شیت

این فصل توانست مجموع کلین‌شیت‌هایش در تاریخ لیگ برتر را به 120 برساند. لک وقتی بازی شماره 273 را در لیگ برتر انجام داد، صدمین کلین‌شیتش را برابر سپاهان ثبت کرد وقتی درون دروازه پرسپولیس قرار داشت. او البته یک رقیب گردن‌کلفت به نام علیرضا بیرانوند دارد و همین عاملی شده برای کورسی دیدنی بین این دو نفر. لک را در لیگ برتر، درون دروازه صبا، تراکتور، پرسپولیس و مس رفسنجان دیده‌ایم.

* علیرضا بیرانوند با 111 کلین‌شیت

باید منتظر سومین تیم او در تاریخ لیگ برتر بعد از نفت و پرسپولیس باشیم البته اگر فسخش مجاز شمرده شود. بیرانوند تا به حال 111 بازی را بدون گل خورده ترک کرده است شامل 30 بازی در نفت و 81 بازی در پیراهن پرسپولیس. او زودتر از هر دروازه‌بان دیگری به کلین‌شیت صدم رسید: در بازی شماره 182 که رویارویی با ملوان در لیگ بیست و دوم بود. بیرانوند با ادامه روندی که داشته، می‌تواند صاحب جایگاه دوم این فهرست شود ولی رسیدن به رحمتی با این تفاوت (80 کلین‌شیت) حداقل به 5 فصل دیگر حضور در لیگ برتر نیاز دارد. بیرانوند بین دروازه‌بانان ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا فقط کمتر از رحمتی، کلین‌شیت کرده است.

* شهاب گردان با 104 کلین‌شیت

در 2 فصل اخیر بسیار کم به بازی گرفته شد و 8 بار به زمین رفت ولی توانسته بود قبل از آن، مرز 100 کلین‌شیت را رد کند؛ در بازی شماره 310. گردان با سابقه بازی برای ابومسلم، سپاهان، پرسپولیس، فولاد، ذوب‌آهن، صنعت نفت و شهرخودرو، سومین مرد این فهرست است که دیگر فرصتی برای افزایش کلین‌شیت‌هایش ندارد و بعد از 324 بازی با دنیای فوتبال وداع کرده است. او بین دروازه‌بانان ایرانی بعد از رحمتی و بیرانوند، سومین رکوردار کلین‌شیت در لیگ قهرمانان آسیاست.

* رحمان احمدی با 102 کلین‌شیت

دومین دروازه‌بانی بود که توانست تعداد کلین‌شیت‌هایش را 3رقمی کرده و به 100 برساند. او وقتی این اتفاق را رقم زد که بازی شماره 289 را در لیگ برتر و با پیراهن پارس جنوبی (برابر ذوب آهن) انجام می‌داد. احمدی سابقه بازی برای پیکان و سایپا و شموشک و سپاهان و پرسپولیس را هم در کارنامه‌اش دارد. نکته جالب اینکه بین کلین‌شیت 99 و 100 احمدی، تقریبا 10 ماه زمان سپری شد: کلین‌شیت 99 در لیگ هفدهم با پیراهن پیکان و کلین‌شیت صدم در لیگ بیستم با لباس پارس جنوبی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

5390