احمد شهریاری از طرف هلدینگ به چین رفت؛ استقلال اولویت چندم است؟

احمد شهریاری از طرف هلدینگ به چین رفت؛ استقلال اولویت چندم است؟

پایگاه خبری فوتبالی- انگار امیدواری‌ها و رویابافی‌های هواداران استقلال در روزهایی ابتداییِ واگذاری این باشگاه به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس کم کم تبدیل به یاس و ناامیدی شده است.

به گزارش فوتبالی، وقتی در اوایل سال 1403 خبر رسید که باشگاه استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار خواهد شد موجی از خوشحالی هواداران استقلال را فرا گرفت. چرا که این هلدینگ یکی از قوی‌ترین و پرسودترین مجموعه‌های اقتصادی ایران و شاید بتوان گفت قوی ترین و پرسودترین است. 

هواداران استقلال گمان می‌کردند با این واگذاری، مشکلات مالی باشگاه‌شان برای همیشه مرتفع خواهد شد و آنها دیگر در استقلال شاهد مشکلی به نام بی‌پولی نخواهند بود اما با گذشت تقریبا دو ماه و نیم از این واگذاری به نظر می‌رسد هواداران استقلال از طلا گشتن پشیمان شده‌اند و به دنبال مس شدن هستند!

هواداران استقلال معتقدند مالک جدید باشگاه در تامین هزینه‌ها اصلا عملکرد خوبی نداشته و انتظارات را برآورده نکرده است. اما اتفاق عجیبی هم افتاده است و این شائبه به وجود آمده است که مدیران هلدینگ حتی زمان کافی را هم برای رسیدگی به امور باشگاه ندارند.

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره خبر عجیبی داده و نوشته است: «درست در روزهایی که استقلال باید به لطف مالک متمول خود، سرگرم خرید بازیکن باشد، رییس جدید هیات مدیره باشگاه استقلال (البته طبق نامه مخبر سرپرست ریاست جمهوری انتصابهای جدید در باشگاه استقلال قانونی نیستند) که با حفظ سمت، نماینده تام الاختیار هلدینگ خلیج فارس در باشگاه استقلال هم هست، به چین سفر کرده است.»

شهریاری که رییس پارک‌های پتروشیمی، یکی از ۶۴ شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است، درگیری‌ها و دغدغه های کاری زیادی در این شرکت دارد و احتمالا سفر به چین هم مرتبط به همین دغدغه هاست.

حالا این سوال برای هواداران استقلال پیش آمده است که آیا در شرکتی با آن عظمت، فردی وجود نداشت که بتواند وقت و انرژی و توانش را برای استقلال بگذارد؟ به نظر می‌رسد برای شهریاری باز هم از این مسافرت‌ها و ماموریت‌ها پیش خواهد آمد و در چنین شرایطی طبیعتا استقلال در اولویت نماینده تام الاختیار هلدینگ و رییس جدید هیات مدیره نیست.

شاید بهتر باشد ترتیبی اتخاذ شود که شهریاری کمتر به چنین مسافرت‌هایی برود و بیشترِ وقتش را برای باشگاه استقلال بگذارد. راه دیگری هم البته وجود دارد. این که هلدینگ یکی دیگر از مدیرانش را که وقت و فراغت بیشتری دارند به عنوان نماینده تام الاختیار به باشگاه استقلال بفرستد و رییس هیات مدیره کند!

1359