گواهی‌نامه مجوز حرفه‌ای استقلال صادر شد؛ سمیعی با لوح مدیرعامل سابق پز داد!

گواهی‌نامه مجوز حرفه‌ای استقلال صادر شد؛ سمیعی با لوح مدیرعامل سابق پز داد!

پایگاه خبری فوتبالی- گواهی‌نامه و لوح مجوز حرفه‌ای امروز به باشگا‌ه‌هایی که موفق به دریافت آن شده بودند داده شد.

به گزارش فوتبالی، حدودا 20 روز پیش بود که فدراسیون فوتبال اسامی باشگاه‌هایی را که حائز کسب مجوز حرفه‌ای شده بودند را معرفی کرد. سپاهان تنها باشگاهی که همه مدارکش کامل بود و مجوز حضور در لیگ نخبگان آسیا را دریافت کرد. باشگاه‌های آلومینیوم اراک، استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان هم این مجوز را گرفتند اما به دلیل برخی نواقص باید منتظر جریمه‌هایی باشند.

حالا صبح امروز نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال و دپارتمان صدور مجوز باشگاهی در سالن آمفی تئاتر مرکز ملی فوتبال برگزار شد و در این مراسم کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، به باشگاه‌هایی که توانسته بودند مجوز حرفه‌ای و ملی بگیرند لوح مربوط به این مجوز را اهدا کرد.

امروز فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی و سیدعلی میرغفاری، افسر مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال و رضا درویش، مدیرعامل و امیرعلی حسینی، افسر مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس در این مراسم حضور داشتند و لوح‌های مربوط به این مجوز را از وزیر ورزش و جوانان گرفتند.

درباره این اتفاق دو نکته وجود دارد. برخی رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی نزدیک به فرشید سمیعی در توضیح لوحی که به باشگاه‌ها داده شده از اصطلاح «لوح تقدیر» استفاده کرده‌اند اما واقعیت این است که این لوح به هیچ وجه لوح تقدیر نبود و صرفا لایسنس یا گواهی نامه دریافت مجوز حرفه‌ای بود.

نکته دوم این است که اگرچه فرشید سمیعی به عنوان سرپرست مدیر عامل باشگاه استقلال در این مراسم حضور داشت و لوح را گرفت اما او در فصل گذشته مدیر عامل باشگاه نبود و تمام اقداماتی که بعد از دو سال منجر به دریافت مجوز حرفه‌ای و حضور باشگاه استقلال شد در زمانی انجام شد که علی خطیر مدیر عامل باشگاه استقلال بود. در واقع این مجوز با تلاش‌های خطیر، معاون‌ها و همکارانی که او به باشگاه استقلال برده بود و ظرف یک سال گذشته صادر شد اما امروز فرشید سمیعی آن را تحویل گرفت و در حالی که لوح مربوط به آن را در دست گرفته بود مقابل دوربین‌ها ایستاد و با آن لبخند زد و پز داد. جالب اینجاست که بسیاری از افرادی که خطیر با خودش به باشگاه استقلال برده بود، پس از کناره گیری خطیر، از باشگاه استقلال جدا شدند. 

1359