شکایت مدافع چپ تیم ملی اسپانیا از کمبود زمان بازی خود

شکایت مدافع چپ تیم ملی اسپانیا از کمبود زمان بازی خود

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله چند ساعت تا شروع بازی حساس آلمان و اسپانیا، آلخاندرو گریمالدو، دفاع چپ 28 ساله بایر لورکوزن، از فرصت کم بازی خود در یورو شکایت می‌کند.

به گزارش فوتبالی، لوئیز دلافوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا در ۴ مسابقه ابتدایی یورو به همه نشان داد که مارک کوکوریا انتخاب اول او برای این پست است. تنها بازی‌ای که آلخاندرو گریمالدو به عنوان یار ثابت در آن حضور داشت، سومین بازی دور گروهی مقابل آلبانی بود که این بازیکن ۹۰ دقیقه در زمین حضور داشت.

این در حالی‌ست که گریمالدو در فصل گذشته یکی از عناصر بی‌بدیل تیم ژابی آلونسو بوده است که توانستند بدون شکست قهرمان بوندسلیگا شوند. گریمالدو که از بنفیکا به بایر لورکوزن پیوسته بود توانست در فصل اول حضور خود در ۵۱ بازی، ۱۲ گل و ۱۷ پاس گل را نیز به ثمر برساند.

اما اوضاع در تیم ملی اسپانیا مطابق میل او پیش نمی‌رود. او در مصاحبه‌ای با آبولا می‌گوید که به تصمیم مربی احترام می‌گذارد اما از توانایی‌های خود نیز مطمئن است: «من و کوکوریا مدافعین کناری متفاوتی هستیم. مربی‌ ما می‌داند که کوکو در حضور خود چیزهای زیاد دیگری را به ارمغان می‌آورد و مربی فکر می‌کند که او برای سیستمش مناسب‌تر است.»

گریمالدو همچنین می‌گوید که او در فصل گذشته بهترین مدافع چپ جهان بوده است: «تصمیم مربی همانطور که گفتم محترم است، اما اگر به فصل گذشته‌ی من نگاهی بیاندازید، با بررسی آمار و ارقام می‌بینید که من بهترین دفاع چپ جهان بودم؛ حداقل اعداد و ارقام که این را می‌گویند. اما من اینجا خواهم بود تا در صورت نیاز به مربی‌مان کمک کنم.»

1428