پایان دوران بیرانوند در پرسپولیس؛ عملیات بازگشت چطور شکست خورد؟

پایان دوران بیرانوند در پرسپولیس؛ عملیات بازگشت چطور شکست خورد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ظاهرا نمایشی که بیرانوند هر ساله در فصل نقل و انتقالات اجرا می‌کرد امسال پایان متفاوتی خواهد داشت.

به گزارش فوتبالی، علیرضا بیرانوند که سال گذشته قراردادش را با پرسپولیس به صورت یکطرفه فسخ و با استقلال مذاکره کرده و دوباره به پرسپولیس برگشته بود امسال هم پس از پایان فصل قراردادش را یکطرفه فسخ کرد. اما این بار ظاهرا پایان خوشی برای این ماجرا وجود ندارد.

هواداران پرسپولیس سال گذشته هم از دست بیرانوند بسیار عصبانی بودند اما به این دلیل که بیرانوند با بازگشت به پرسپولیس، مشکلات زیادی برای استقلال و مدیرانش درست کرد او را بخشیدند و مخالفت چندانی با بازگشت او به پرسپولیس نکردند.

این بار اما ماجرا فرق دارد. البته ناراحتی هواداران و مدیران پرسپولیس از بیرانوند فقط مربوط به فسخ امسالش نیست. به نظر می‌رسد آنها از حاشیه‌های بی‌موردی که بیرانوند هر از گاهی برای پرسپولیس درست می‌کند خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند یک بار برای همیشه این ماجرا را تمام کنند.

نکته این است که بیرانوند مدعی است فسخی که انجام داده قانونی است. او حتی چهارشنبه شب در یک ویدئوی طولانی روی این موضوع تاکید کرد و از هواداران پرسپولیس خواست به تصمیم او احترام بگذارند. او حتی این گلایه را هم مطرح کرد که چرا بعد از این که قراردادش را فسخ کرد هیچ کدام از مدیران باشگاه با او تماس نگرفته‌اند تا ببینند مشکلش چیست.

در این میان اما پنج‌شنبه شب خبرگزاری ایسنا در خبری عجیب مدعی شد که علیرضا به مدیران پرسپولیس اطلاع داده که حاضر است دوباره به این تیم برگردد و قرارداد جدیدی را امضا کند. مشکل بیرانوند ظاهرا این است که مبلغ قراردادش با پرسپولیس حتی از دروازه‌بان‌های دوم و سوم تیم ملی هم کمتر است و این مبلغ باید افزایش پیدا کند اما باشگاه پرسپولیس حاضر به چنین کاری نیست. 

سایت روزنامه خبر ورزشی اما اطلاعات تازه‌ای را درباره خبر مربوط به بازگشت بیرانوند منتشر کرده است. این سایت نوشته است: «یکی از ستاره‌های پرسپولیس چندی قبل برای ماندن بیرانوند واسطه شد و در صحبتی که با چند مدیر پرسپولیسی انجام داد، از آن‌ها خواست مشکل بیرانوند را درون خانواده حل کنند تا علیرضا به پرسپولیس برگردد. درخواستی که خیلی زود توسط مدیران پرسپولیس رد شد و آن‌ها اعلام کردند دیگر نیازی به بیرانوند ندارند و حتی با چند گزینه هم برای جانشینی او صحبت کردند.»

سایت خبر ورزشی در ادامه نوشته است: « 

بعد از این ماجرا پای هوادار متمول پرسپولیس به میان می‌آید. این فرد پولدار که سال‌هاست به پرسپولیس کمک مالی می‌کند، نفوذ بالایی بین تیم مدیریتی پرسپولیس دارد و معمولا درخواست‌های او در باشگاه پرسپولیس رد نمی‌شود. این فرد خارج نشین که از قضا رابطه بدی هم با بیرانوند دارد و بارها در محافل مختلف اعلام کرده از علیرضا خوشش نمی‌آید، به شدت مخالف بازگشت بیرانوند است و حتی اعلام کرده از جدایی بیرو خوشحال هم شده است. این هوادار متمول از اصلی‌ترین مخالفان بازگشت بیرانوند به پرسپولیس است. همچنین یکی از پیشکسوتان سرشناس و مطرح پرسپولیس که سابقه زیادی در این تیم دارد و ارتباط بسیار خوب و نزدیکی هم با درویش دارد، به مدیرعامل پرسپولیس و چند تن از اعضای هیات مدیره این باشگاه توصیه کرده که تحت هیچ شرایطی با بازگشت بیرانوند موافقت نکنند. این پیشکسوت معتقد است بازگشت بیرانوند باعث ایجاد هرج و مرج می‌شود و تیم را به هم می‌ریزد. هرچه که هست بیرو روز به روز به جدایی از پرسپولیس نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و احتمالا به زودی تیم جدیدش را هم معرفی خواهد کرد. بعضی از هواداران پرسپولیس از بیرانوند بابت فسخ قراردادش ناراحت هستند و  دوست ندارند او را دوباره با پیراهن پرسپولیس ببینند.»

اما در این ماجرا یک نگاه متفاوت هم وجود دارد. برخی از علاقمندان به پرسپولیس معتقدند پرسپولیس که به لیگ نخبگان آسیا راه پیدا کرده است بدون بیرانوند به مشکل خواهد خورد و دروازه‌بانی در حد و اندازه‌ او کم پیدا می‌شود. آنها اعتقاد دارند این ماجرا می‌توانست به شکلی مدیریت شود که به نفع هر دو طرف تمام شود. اما حالا هم پرسپولیس بیرانوند را از دست داده و هم بیرانوند پرسپولیس را.

1359