تفاوت فوتبال باشگاهی در ایران و عربستان؛ 7 نماینده در یورو دارند

تفاوت فوتبال باشگاهی در ایران و عربستان؛ 7 نماینده در یورو دارند

پایگاه خبری فوتبالی- لیگ برتر ایران فاصله زیادی با عربستان دارد و این موضوع در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ هم به چشم می‌آید.

به گزارش فوتبالی، عربستان در سالیان اخیر هزینه زیادی برای جذب بازیکنان باکیفیت کرده است و پس از انتقال کریستیانو رونالدو به لیگ این کشور، سیل عظیمی از بازیکنان تصمیم گرفتند تا برای ادامه فوتبال خود راهی عربستان شوند.

اگر مسی هم خانواده خود را در اولویت قرار نمی‌داد، باتوجه به هزینه‌های گزاف عربستانی‌ها احتمالا شاهد حضور اعجوبه آرژانتینی در الهلال بودیم اما رییس این باشگاه در مصاحبه‌ای تاکید کرد مسی بین پول و خانواده، خانواده را انتخاب کرد و پروژه انتقال این بازیکن به لیگ عربستان شکست خورد.

نباید خودمان را فریب بدهیم، فوتبال ما فاصله زیادی با عربستان دارد و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. شاید تیم ملی عربستان اکنون پیشرفت خاصی نکرده باشد اما ثمره این درخت کاشته شده، روزی قابل برداشت خواهد بود و همین حالا هم حضور ستاره‌های فوتبال جهان باعث شده چشم افرادی زیادی به دنبال این لیگ باشد.

یورو ۲۰۲۴ وارد مراحل پایانی خود شده و مرحله یک‌چهارم نهایی این مسابقات روز جمعه (۱۵ تیر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. حالا فقط 8 کشور در مسابقات باقی مانده‌اند و قهرمان از بین آن‌ها انتخاب خواهد شد. تفاوت استراتژی فوتبال ایران با عربستان در مرحله یک‌چهارم یورو ۲۰۲۴ هم به چشم می‌خورد، جایی که عربستانی‌ها 7 نماینده دارند.

کریستیانو رونالدو (پرتغال) و آیمریک لاپورته (اسپانیا) از النصر، روبن نوس (پرتغال) از الهلال، مریح دمیرال (ترکیه) از الاهلی، ناچو فرناندز (اسپانیا) از القادسیه، ان‌گولو کانته (فرانسه) از الاتحاد و جورجینیو واینالدوم (هلند) از الاتفاق، بازیکنانی هستند که در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو حضور دارند.

گفتنی است ایران هم در این مسابقات نماینده داشت و گیورگی گولسیانی با پیراهن گرجستان در یورو حضور داشت. گرجستان در اولین بازی مرحله حذفی برابر اسپانیا شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. قوانین لیگ برتر ایران دست باشگاه‌های ایرانی را برای جذب بازیکنان خارجی باکیفیت بسته و این درحالیست که عربستان از این موضوع جلوگیری نمی‌کند.

در لیگ عربستان نه‌تنها قانون منع جذب خارجی‌ها وجود ندارد بلکه برای ورود خارجی‌ها بودجه مضافی هم درنظر می‌گیرند. لیگ ایران اما قوانینی دارد که به ظاهر از خروج ارز جلوگیری می‌کند اما در اصل باعث می‌شود بازیکنان بی‌کیفیت و متوسط داخلی خواسته‌های عجیبی را مطرح کنند و با مبالغ سنگین قرارداد امضا کنند. این اتفاق روی کیفیت لیگ ایران تاثیر زیادی داشته و باتوجه به عوض نشدن قوانین، باید هر سال شاهد سقوط کیفیت در لیگ باشیم.