خبر ویژه/ بازگشت قرضی مهدی قایدی به استقلال، منتفی شد!

خبر ویژه/ بازگشت قرضی مهدی قایدی به استقلال، منتفی شد!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال برای جذب مهدی قایدی باید مشکلات زیادی را حل کند که فقط یکی از آنها «پول» است.

به گزارش فوتبالی، از روزی که مهدی قایدی از استقلال جدا شد و به باشگاه شباب الاهلی امارات پیوست همه ساله و در فصل نقل و انتقالات احتمال بازگشت او به استقلال مطرح می‌شود اما این اتفاق فقط یک بار افتاده است.

طی روزهای اخیر باشگاه استقلال در حال رونمایی از خریدهای جدیدش است و بعد از هر خریدی که قطعی می‌شود وعده خرید بعدی را می‌دهد. برخی از فعالان مجازی نزدیک به باشگاه و کادرفنی استقلال و همچنین شبکه های اجتماعی هم با انتخاب تیترهایی مثل «خبرهای خوشی در راه است» به این هیجان دامن می‌زنند.

آخرین سوژه شایعات پیرامون خرید جدید باشگاه استقلال باز هم مهدی قایدی است. او بعد از جدایی از استقلال با قراردادی 5 ساله به شباب الاهلی امارات پیوست. بعد از یک فصل بازی در این تیم به صورت قرضی به استقلال برگشت. استقلال دو فصل پیش با حضور مهدی قایدی در لیگ برتر سوم شد.

با پایان قرارداد قرضی‌اش با استقلال دوباره به امارات برگشت و باشگاه شباب الاهلی این بار او را به اتحاد کلبا قرض داد. قایدی در اتحاد کلبا فصل درخشانی را پشت سر گذاشت و ستاره این تیم پایین جدولی بود. اما قرارداد قرضی او با اتحاد کلبا هم تمام شده و حالا این باشگاه شباب الاهلی امارات است که در این باره تصمیم می‌گیرد.

هواداران استقلال به شدت دوست دارند قایدی دوباره به این تیم برگردد. اما جذب او به این سادگی نیست. همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم قایدی دو فصل دیگر با شباب الاهلی قرارداد دارد و این باشگاه تکلیف قایدی را برای سال آینده مشخص خواهد کرد. با توجه درخشش مهدی در فصلی که گذشت، مدیران شباب الاهلی نمی‌خواهند به راحتی قایدی را از دست بدهند. آن‌ها چندی قبل پیشنهاد سنگین یکی از تیم‌های اماراتی را برای قایدی رد کردند و اعلام کردند فعلا برای فروش این بازیکن عجله‌ای ندارند. در واقع مدیران این باشگاه قایدی را فقط با پیشنهادهای بالای 3 میلیون دلار خواهند فروخت. اتفاقی که باعث ناامیدی استقلالی‌ها خواهد شد و مدیران این باشگاه توان پرداخت چنین پول‌هایی برای خرید قایدی ندارند. به این ترتیب بازگشت مهدی در این تابستان بسیار بعید است و احتمالا او فصل آینده را هم در یکی از تیم‌های اماراتی یا در پرتغال بازی خواهد کرد.

شاید هواداران استقلال تصور کنند که با مالکیت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در این باشگاه، مشکل مالی برای جذب ستاره‌هایی مثل قایدی وجود ندارد اما واقعیت این است که استقلال توان مالی برای جذب قایدی ندارد. مگر اینکه بودجه جداگانه ای هلدینگ خلیج فارس و مالکان جدید این باشگاه برای جذب این فوق ستاره کنار بگذارند که سقف قرارداد چنین اجازه ای نمی دهد.

در واقع باشگاه شباب الاهلی ترجیح می‌دهد به صورت قطعی قایدی را بفروشد تا از این طریق هزینه بالایی که برای جذب مهدی از استقلال انجام داده را جبران کند. مدیران شباب الاهلی برای فروش قایدی بین 2 تا 3 میلیون دلار پول می‌خواهند که پرداخت این پول برای باشگاه استقلال تقریبا نشدنی است. خود قایدی هم برای بازگشت به ایران و حضور در استقلال برای یک فصل یک میلیون  دلار دستمزد می‌خواهد که باز هم پول زیادی محسوب می‌شود.

مشکل قایدی برای بازگشت به استقلال فقط مالی نیست و مشکل دیگر قایدی برای بازگشت به استقلال مربوط به خروج از کشور است که طی چند وقت اخیر برای او به وجود آمد. او حتی به همین دلیل قید حضور در اردوی تیم ملی برای بازی مقابل ازبکستان را زد و با هماهنگی کادرفنی تیم ملی به ایران نیامد تا مشکلی برای او برای خروج از کشور به وجود نیاید. به این ترتیب باید بازگشت قایدی به استقلال را منتفی دانست و بعید است که این بازیکن سرعتی و تکنیکی فصل بعد در ایران به میدان برود.

در این بین البته مساله سقف بودجه هم وجود دارد. با توجه به پولی که باشگاه شباب الاهلی و خود مهدی می‌خواهند، جذب این بازیکن حداقل 200 میلیارد برای استقلال آب می‌خورد و بعید است تیمی در ایران توان پرداخت چنین پولی برای جذب فقط یک بازیکن را داشته باشد!

1359